Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Daltonský plán - Alternativní pedagogika

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
4 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3325
Poslední úprava
09.05.2014
Zobrazeno
1 588 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Alternativní školy jsou nazývány školy hrou, protože aplikují jiné metody a organizaci výuky a snaží o přiblížení učiva formou hry, diskuse, řešením problémových úkolů a podobně . Alternativní vzdělávání je obecný termín označující takové školní vzdělávání, které se odlišuje od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi, ale stejně jako na jiných školách se i zde plní osnovy schválené MŠMT

Společné znaky alternativního vzdělávání a zařízení:

Snaha získat dítě pro vzdělávání (neudusit přirozenou dětskou touhu poznávat a prozkoumávat nové věci) .
Přátelský vztah mezi učitelem a dítětem, ochota a schopnost učitele pozitivně děti motivovat, podporovat jejich kvality, zručnost i originalitu a respektovat vývojové zvláštnosti co nejaktivnější zapojení dítěte v činnostech, podpora spolupráce a rozvoj komunikace pěstování odpovědnosti spoluúčastí dětí na rozhodování o chodu zařízení, o programu dne, o vlastní pracovní náplni a tempu atd. Propojování předmětů (k pochopení souvislostí a využití poznatků) prostředí uzpůsobeno dětem (snadno přístupné hračky, knihy, potřebné materiály, dětská výzdoba, obrázky …) Vyučování bez zvonění, jednotlivé činnosti bez striktního časového omezení - proč končit uprostřed zajímavé činnosti a proč nedopřát oddech tam, kde je třeba? - důležité je přizpůsobit se momentálnímu zaujetí či únavě dětí spolupráce s rodinou dítěte (učitel sice zná možnosti a postupy pedagogiky, ovšem rodiče nejlépe znají své děti a jejich potřeby, klady a zápory

Klíčová slova:

alternativní pedagogika

daltonský plán

speciální pedagogika

edukace

postižení

andragogika



Obsah:
  • Společné znaky alternativního vzdělávání a zařízení:
    Základní vlastnosti alternativních škol
    Daltonský plán
    Waldorfská škola
    Jenský plán
    Winnetská soustava
    Závěr
    Použitá literatura

Zdroje:
  • Průcha, J.: Alternativní školy: Praha: Portál, 1996. ISBN: 80-7178-072-3
  • Svobodová, J., Jůva, V.: Alternativní školy. Brno: Paido, 1995. ISBN není uvedeno
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělání. Praha. Portál, 2001. ISBN 80-7178-584-9
  • Průcha, J. Alternativní školy. Praha: Portál, 1996
  • Valenta M., Müller O. Psychopedie. Praha: PARTA, s. r. o., 2007
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše