Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Diagnostika školní zdatnosti žáka

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12337
Poslední úprava
02.07.2018
Zobrazeno
1 994 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Úvod do diagnostiky školní zdatnosti
Zvolená kapitola se nachází v knize Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Je to kapitola, která pojednává o diagnostice školní zdatnosti žáka. Řeší otázky v pedagogicko-psychologické diagnostice nejvíce kladené. Jsou to otázky o příčinách individuálních
rozdílů projevujících se při vzdělávání žáků. Základní pojmy této kapitoly jsou školní zdatnost a školní úspěšnost.

Školní zdatnost
Školní zdatnost je soubor dispozic a dovedností, které pomáhají žákovy plnit to, co se po něm ve škole chce. Jinými slovy plnit požadavky a nároky školy na konkrétní vyučovací podmínky.
Školní zdatnost má tři dimenze. Úroveň, která je porovnávána s požadavky, které klade na žáka škola. Struktura, váha jednotlivých strukturních prvků školních dispozic. A tako vývoj, který zkoumá změny v průběhu školní docházky z perspektivy jednotlivých aspektů diagnostického zkoumání.
Většina žáků má v průběhu celé školní docházky poměrně stabilní zdatnost. I když je po-třeba říci, že se jedná o zdatnost reálnou. Jejich potenciální zdatnost, tedy skutečně možně dosažitelná zdatnost, je vyšší. Pojem školní zdatnosti je pochopitelnější porovná-li se s následujícím pojmem, totiž školní úspěšností.

Klíčová slova:

diagnostika

prospěch

stabilita

komplexy

znalosti

rozumové schopnosti

dispozice

školní zdatnost



Obsah:
  • 1.1 Úvod do diagnostiky školní zdatnosti 3
    1.2 Prospěch žáka 3
    1.2.1 Stabilita prospěchu 4
    1.2.2 Prospěch jako diagnostický údaj 4
    1.2.3 Klasifikační průměr 4
    1.2.4 Diagnostický pohled v práci učitele 4
    1.3 Úroveň a struktura žákových školních výkonů 4
    1.3.1 Komplexy znalostí 5
    1.3.2 Didaktický test jako nástroj 5
    1.3.3 Didaktický test jako pro práci učitele 5
    1.4 Rozumové schopností 5
    1.4.1 Úroveň 5
    1.4.2 Druhy 5
    1.5 Pamětní složka 5
    1.5.1 Zjišťování pamětních dispozic 5
    1.5.2 Práce učitele 5
    1.6 Zatím smyčec 5
    Seznam použité literatury 6

Zdroje:
  • HRABAL, Vladimír. Diagnostika: pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2002. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0319-5.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše