Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Didaktická analýza tématu přítomný čas prostý a průběhový pro hodinu anglického jazyka pro 7. ročník

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
6579
Poslední úprava
14.09.2015
Zobrazeno
1 756 x
Autor:
jiri.hosko
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Gramatika anglického jazyka, důležitost tématu
Jako téma své seminární práce jsem si zvolila gramatiku anglického jazyka, konkrétně tedy přítomný čas prostý a průběhový. Po dlouhá léta, zejména podíváme-li se do zpět do poloviny 20.století, bylo vyučování cizímu jazyku spojeno s vyučováním gramatiky. V představách studentů o vyučování cizího jazyka se výuka gramatiky objevovala jako centrální prvek. V současnosti již existuje mnoho přístupů a názorů na vyučování gramatiky cizího jazyka a gramatika zdaleka nehraje jedinou důležitou roli v tomto procesu(Scrivener, 2005).
Pojem gramatika cizího jazyka lze interpretovat několika způsoby, obecně a zjednodušeně lze ale říci, že gramatikou rozumíme jakýsi souhrn pravidel, používaných při tvoření vět, slovesných časů, různých tvarech všech slovních druhů, atd. (Scrivener, 2005). Pro žáka má gramatika velmi důležitý význam. Žádná ze stránek jazyka, ať už se jedná o jakoukoli language skill , se neobejde bez řádné znalosti gramatiky. Například při orální produkci jazyka nemusí být žák v případě špatně zvolené větné konstrukce či formy slovesa vůbec druhou stranou pochopen. Zejména znalost slovesných časů má pro komunikaci v jazyce zásadní význam. Taktéž při psaném projevu, ať už formálním či neformálním, je znalost gramatiky velmi důležitá. Zamění-li žák při psaném projevu slovesné časy, může nastat situace, kdy fakty, které žák tímto projevem chtěl sdělit, mohou být špatně interpretovány. Chceme-li například říci, že nějaký děj probíhal určitou dobu a tuto dobu zdůraznit, neboť to mělo pro danou činnost důležitý význam, nemůžeme zvolit sloveso v prostém čase, nýbrž v čase průběhovém. Obsah sdělovaných informací se tedy může velmi razantně změnit pouze na základě užití jistého slovesného času.

Klíčová slova:

gramatika

anglický jazyk

výuky

výukové činnosti

prezentování



Obsah:
  • Gramatika anglického jazyka, důležitost tématu
    Gramatika anglického jazyka v RVP pro základní vzdělávání
    Pojetí výuky a vzdělávání pro konkrétní hodinu anglického jazyka, 7.ročník
    Cíle výuky
    Konceptová analýza hodiny gramatiky anglického jazyka pro 7.třídu
    Výukové činnosti
    Způsoby hodnocení
    Alternativy prezentování daného tématu
    Seznam použitých zdrojů

Zdroje:
  • Česká republika. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. In: MSMT-2647/2013-210. 2013.
  • CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, 209 s. ISBN 80-200-1213-3.
  • Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích. Od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: NÚV.
  • PASCH, M. et kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005, 416 s. ISBN 80-736-7054-2.
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: MacMillan, 2005, 431 p. ISBN 14-050-1399-0.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše