Popis:
Téma této seminární práce „Etika v marketingu" je velmi širokým tématem, které je v dnešní době čím dál více rozebíraným a debatovaným. My se v naší práci budeme zaměřovat zejména na marketing v reklamě. Ať chceme nebo ne, média nesoucí reklamu, jsou součástí našeho každodenního života. Odvažujeme si říci, že jakýmsi rostoucím trendem dnešní doby je absence televize u mladých lidí. To však ještě neznamená, že se s reklamou nesetkávají. Reklama je něco, před čím nemůžeme utéct, nemůžeme se před ní schovat. Útočí na nás takřka ze všech stran. Když to není televizní reklama, pak jsou to reklamy v rádiích, novinách, časopisech, na Internetu, billboardech a spousty dalších míst.
Tato seminární práce bude rozdělena do čtyř hlavních částí. První částí bude teorie k dané problematice, ve které se zaměříme na etiku v marketingu se zaměřením na různé oblasti. Druhá část bude část praktická. V praktické části popíšeme některé konkrétní reklamní praktiky, se kterými se můžeme dnes setkat. Třetí částí bude závěr a celkové shrnutí, a poslední částí budou vlastní názory na tuto problematiku jednotlivých autorek této seminární práce.
Klíčová slova:
obchodní praktiky
etická distribuce
rada pro reklamu
marketing
bankovní služby
reklama
Obsah:
- 1 Úvod -3-
2 Etika v marketingu -4-
2.1 Nekalé nebo klamavé obchodní praktiky -4-
2.2 Etická distribuce -4-
2.3 Etické problémy marketingu se zaměřením na děti -5-
2.4 Etické problémy marketingu se zaměřením na menšinu -5-
2.5 Rada pro reklamu -5-
3 Příklady neetického chování v marketingu -7-
3.1 Kofola -7-
3.2 T-Mobile -7-
3.3 FTV Prima -7-
3.4 Renault -8-
3.5 Sazka -8-
3.6 Klamavá reklama a reklama zaměřená na děti -8-
3.7 Reklamy zaměřené na bankovní služby -8-
4 Závěr a shrnutí -10-
5 Vlastní názory autoru -11-
5.1 Marie Gatnerová -11-
5.2 Gabriela Hanáková -11-
5.3 Tereza Rvbiařová -12-
5.4 Adriana Skybová -12-
6 Seznam použitých zdrojů -14-