Etika v reklamě - zápočtová práce
«»
Popis:
Reklama a vše kolem ní mne fascinovalo už na střední škole. Vystudoval jsem SPŠ, obor Obalová technika, který byl zaměřen především na grafiku, design a výrobu obalových prostředků včetně jejich propagace na trhu. Tvorba reklamních plakátů, vymýšlení sloganů a hledání atraktivního designu či efektivních způsobů jak oslovit spotřebitele, mě zaujala. Touha hlouběji proniknout do tajů reklamy vedla z části mé kroky i ke studiu na Univerzitě J.A.Komenského v Praze. I proto se stala reklama ve vztahu ke kreativitě námětem mé bakalářské práce. Avšak cílem této seminární práce je posoudit reklamu z hlediska etiky, zamyslet se nad jejími zásadami a formami. Pohltí snad marketingová mašinérie a honba za ziskem základy etického kodexu a reklamy naprosto pozbudou hranice mravnosti? Kdo určuje co neetické je a co není?
Klíčová slova:
etika
reklama
etický kodex
regulace
rada pro reklamu
Obsah:
- 1. Úvod -2- str.
2. Etika a reklama -2- str.
2.1. Etický kodex -3- str.
2.2. Regulace reklamy -4- str.
3. Porušení etiky v reklamě -5- str.
4. Závěr -8- str.
5. Použitá literatura -9- str.
Zdroje:
- RAMONET, I., Tyranie médií Praha: Mladá fronta, 2003. 226 s. ISBN 80-204-1037-6
- PARLAMENT ČR, Zákon č. 40/1995 Sb. (o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání)
- VYSEKALOVÁ, J a kolektiv, Psychologie reklamy Praha: Grada, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5
- DU PLESSIS, E., Jak zákazník vnímá reklamu Brno: Computer Press, 2007. 217 s. ISBN 978-80-251-1456-8
- http://cs.wikipedia.org/wiki/Etika
- http://www.studio-gabreta.cz/file.php?nid=6381&oid=1007441
- http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?y=mfdnes/eticky-kodex.htm
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.