Popis:
Problematika výrazné redukce režijních - provozních nákladů v podnikatelských subjektech představuje v současné době významnou pobídku, která nutí manažery firmě hledat taková řešení, jež přinesou absolutní snížení těchto nákladů aniž dojde ke snížení objemu nebo správného definování celé řady činností z oblasti podpůrných procesů. Metoda, použitá k řešení tohoto strategického imperativu, se nazývá facility management.
Je předmětem celé řady úvah, plánů a modelů, nabízejících současným manažerům řešení výrazné úspory ve výdajích na podpůrné procesy při garanci neohrožení primární činnosti . Jejím cílem je vytvořit synergii - strategickou alianci podpůrných procesů s primární činností, která poslouží ke kompenzaci silných a slabých stránek obou partnerů, řešící ve svém kontextu příslušnou podnikatelskou činnost.
Facility management se dotýká hlavně služeb, prostředí a činností, které musí každý majitel vedle primární činnosti ve společnosti zajišťovat.
Klíčová slova:
facility management
podpůrna činnost
služba zákazníkovi
outsourcing
výhody
nevýhody
Obsah:
- 1. Úvod -3-
2. Definice a cíle facility managementu -4-
2.1. Co zařadit mezi podpůrné činnosti -4-
2.2. Služba zákazníkovi -4-
3. Outsourcing obecně -7-
3.1. Význam pojmu outsourcing -7-
3.2. Forma zajištění FM služeb ve společnosti - outsourcing -7-
3.3. Výhody outsoucingu -9-
3.4. Nevýhody outsourcingu -9-
3.5. Deset rad jak uzavřít kvalitní outsoucing -10-
4. Závěr -12-
Zdroje:
- Vyskočil, Vlastimil, K. Podpůrné procesy a snižování režijních nákladů (Facility Management). Professional Publishing, 2003. 288 s., ISBN 80-86419-45-2.
- Bruckner, Tomáš; Voříšek, Tomáš. Outsourcing informačních systémů. Ekopress, 1998. 119 s., ISBN 80-86119-07-6.
- Výhody a nevýhody outsourcingu
- Survey of Current and Potential Outsourcing End-Users, The Outsourcing Institute Membership, 1998