Popis:
Franchising je marketingový systém distribuce zboží a/nebo služeb a/nebo technologie, který je založen na těsné a nepřetržité spolupráci mezi právně a finančně samostatnými a nezávislými stranami, franchisorem (franchisovým poskytovatelem) a jeho jednotlivými franchisanty (franchisovými příjemci), kde franchisor zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost, provozovat obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí. Toto právo jednotlivé franchisanty opravňuje a zavazuje užívat za přímou či nepřímou finanční úplatu obchodní jméno franchisora a/nebo jeho ochrannou známku a/nebo jeho značku služeb, know-how, obchodní a technické metody, systém postupů a další práva z průmyslového a/nebo duševního vlastnictví, doplněné o neustálé poskytování prodejní a technické pomoci v rámci a po dobu trvání písemné franchisingové smlouvy k tomuto účelu uzavřené mezi stranami.
"Know-how" je soubor nepatentovaných praktických znalostí, vycházejících ze zkušeností získaných a ověřených franchisorem, jež jsou utajené, podstatné a identifikované;
"utajené" znamená, že know-how, ve své podstatě, struktuře nebo přesném složení součástí, není všeobecně známé nebo lehce dostupné; to však nelze chápat zúženě jakoby každá individuální součást know-how musela být mimo franchisorův podnik zcela neznámá nebo nedostupná;
Klíčová slova:
franchising
etický kodex
franchisor
franchisant
smlouva
výhody
nevýhody
Obsah:
- Definice franchisingu 3
Hlavní zásady 3
Franchising ve světě a u nás 4
Obecné výhody franchisingu 5
Výhody a nevýhody pro jednotlivé účastníky franchisingového systému 6
Franchisová smlouva 8
Etický kodex a ČAF 9
Zdroje: