Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Franchising

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8405
Poslední úprava
25.07.2016
Zobrazeno
977 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Franchising je marketingový systém distribuce zboží a/nebo služeb a/nebo technologie, který je založen na těsné a nepřetržité spolupráci mezi právně a finančně samostatnými a nezávislými stranami, franchisorem (franchisovým poskytovatelem) a jeho jednotlivými franchisanty (franchisovými příjemci), kde franchisor zaručuje svým franchisantům právo a zároveň jim ukládá povinnost, provozovat obchodní činnost v souladu s jeho koncepcí. Toto právo jednotlivé franchisanty opravňuje a zavazuje užívat za přímou či nepřímou finanční úplatu obchodní jméno franchisora a/nebo jeho ochrannou známku a/nebo jeho značku služeb, know-how, obchodní a technické metody, systém postupů a další práva z průmyslového a/nebo duševního vlastnictví, doplněné o neustálé poskytování prodejní a technické pomoci v rámci a po dobu trvání písemné franchisingové smlouvy k tomuto účelu uzavřené mezi stranami.

"Know-how" je soubor nepatentovaných praktických znalostí, vycházejících ze zkušeností získaných a ověřených franchisorem, jež jsou utajené, podstatné a identifikované;

"utajené" znamená, že know-how, ve své podstatě, struktuře nebo přesném složení součástí, není všeobecně známé nebo lehce dostupné; to však nelze chápat zúženě jakoby každá individuální součást know-how musela být mimo franchisorův podnik zcela neznámá nebo nedostupná;

Klíčová slova:

franchising

etický kodex

franchisor

franchisant

smlouva

výhody

nevýhody



Obsah:
  • Definice franchisingu 3
    Hlavní zásady 3
    Franchising ve světě a u nás 4
    Obecné výhody franchisingu 5
    Výhody a nevýhody pro jednotlivé účastníky franchisingového systému 6
    Franchisová smlouva 8
    Etický kodex a ČAF 9

Zdroje:
  • Pražská L., Jindra J. a kol.: Obchodní podnikání. Management Press, Praha 1998
  • Česká asiociace franchisingu - http://www.czechfranchise.cz/
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše