Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Habilitační práce z managementu

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
2,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2858
Poslední úprava
11.03.2014
Zobrazeno
1 344 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Veškerý pokrok, vše nové co vzniká, je produktem tvůrčí aktivity. Díky tvořivosti ale není život jednodušší. Spíše naopak, vše se stává složitějším a o to víc je potřeba tvůrčí potenciál rozvíjet, zvládat složitější problémy, které se objevují. Je potřeba, aby více lidí rozvíjelo svůj kreativní potenciál. Proto život vyžaduje, abychom se stále učili, abychom se uměli přizpůsobovat měnícím se podmínkám.
To platí také pro podnikatele a manažery, kteří řídí firmy v podmínkách volné soutěže. Český management se musí adaptovat na taková pravidla, která nám umožní být rovnocennými partnery ostatních států Evropské unie, kam jsme vstoupili. Čtyři desetiletí direktivního „budování“ zanechalo stopy na mentalitě a metodách práce řídících pracovníků. Vznikly mezery v odborných oblastech, které byly záměrně potlačovány. Úplně vše ale nebývalo předurčováno shora.

Klíčová slova:

aktivita

tvořivost

potenciál

management

pravidla



Obsah:
  • Abstrakt 3
    Abstract 4
    Obsah 6
    Seznam tabulek, obrázků a příloh 7
    Úvod 12
    1. Stanovení cíle a metodického postupu práce 16
    1.1 Současný stav řešené problematiky 16
    1.2 Vymezení řešeného problému 24
    1.3 Cíle práce 24
    2. Teoretická východiska 26
    2.1 Definice kreativity 26
    2.2 Některé teorie tvořivosti 29
    2.3 Tvořivý produkt 37
    2.4 Tvořivý proces 39
    2.5 Tvořivá osobnost 48
    2.6 Prostředí působící na aktivační potenciál tvořivosti 56
    2.7 Integrativní chápání tvořivosti 60
    2.8 Bariéry tvořivosti 68
    2.9 Terminologie druhů tvořivosti a styly tvořivosti 70
    3. Tvořivost a inovace 77
    3.1 Řešení tvůrčích problémů 83
    3.2 Organizační prostředí 88
    3.3 Rozvoj tvořivosti, vyhledávání a podpora tvořivých lidí 93
    4. Měřění tvořivosti 99
    5. Fáze, metody a postupy při zpracování práce 108
    5.1 Výzkumný záměr 108
    5.2 Metodika a způsob realizování 111
    5.3 Reliabilita a validita 119
    5.4 Hypotézy 122
    6. Výsledky, analýza a interpretace výsledků 126
    6.1 Ověření rovnocennosti výběrů 127
    6.2 Testování hypotéz - vývoj faktorů tvořivosti 136
    7. Přínos pro vědu a praxi - navržené postupy aplikace a způsoby výcviku manažerů a dalších pracovníků ve firmách 180
    8. Závěry 200
    9. Použitá literatura 207
    10.Seznam vlastních prací a přednášek týkajících se tématu habilitační práce 215
    11.Věcný rejstřík 217
    Přílohy 219

Zdroje:
  • ABETTI, P.A., Planning for Entrepreneurial Innovation, In Field Studies in USA, France, Mexico and Lessons Learned, 2 (2), 1993, s. 127-133
  • ALDER H., The technology of creativity management decision, In Heft, 24 (3), 1994, s. 23-29
  • ALTŠULLER, G.S., Tvorčestvo kak točnaja nauka. Moskva, Sov. radio 1979
  • AMABILE, T.M., A Model of Creativity and Innovation in Organizations, In Research in Organizational Behavior,10, 1988, s. 123-167
  • AMABILE, T.M., Motivation to be Creative, In: Isaksen, S.G. (ed.): Frontiers of Creativity Research: beyond the Basics, Bearly Limited, Bufalo 1987
  • AMABILE, T.M. a kol., Leader Behaviors and the Work Environment for Creativity: Perceived Leader Support, In The Leadership Quarterly, 15 (1), 2004, s. 5-32
  • AMABILE, T.M., The social psychology of creativity. N.Y., Springer Verlag 1983
  • ARANHA, M., Creativity in students and its relation to intelligence and peer perception, In: Rev. Interamericana de Psicologia, 31 (2), Los Angeles 1997, s. 309-313
  • ARBET, L., On confrontation of the methods paradigm in the study of creativity, In Studia psychologica, 32 (1-2), 1990, s. 53-77
  • BABU, A.R., SINGH Y.P., Determinants of research productivity, In Scientometrics, 43 (3), 1998, s. 309-329
  • BAKALÁŘ E., ERAZIM, P., Příspěvky k psychologii tvořivého myšlení. Praha, TES 1988
  • BAKER, T.L., Doing social research. N.Y., McGraw-Hill 1988
  • BARRON, F., Creativity and personal freedom. N.Y., Van Nostrand 1968
  • BARRON, F., Creative person and creative process. N.Y., Holt, Rinehart, Winston 1969
  • BARRON, F., Putting Creativity to Work. In: Sternberg, R.J. (ed.): The Nature of Creativity: Contemporary Psychological Perspectives, N.Y., Cambridge University Press 1988, s.76-98
  • BARRON, F., HARRINGTON, D.M., Creativity, intelligence and personality, In Annual Review of Psychology, 32, 1981, s. 439-476
  • BASADUR, M. S., Leading others to Think Innovatively together: Creative Leadership, In The Leadershio Quarterly, 15 (1), 2004, s. 103-121
  • BASADUR, M. S., FINDBEINER, C. T., Measuring Preference for Idection In Creative Problem Solving Training, In Journal of Applied Behavior Science, 21, 1985, s. 37 - 49
  • BASADUR, M. S., ROBINSON, S., The new creative thinking skills 33 needed for total quality management to become fact, In No Just Philosophy American Behavioral Scientist, 37 (l), 1998, s. 121-138
  • BESEMER, S.P., Creative product analysis matrix: Testing the model structure and a comparison among products, In Creativity Research Journal, 11 (4), 1998, s. 333-346
  • BESEMER, S.P., TREFINGER, D.J., Analysis of Creative Products: Review and Synthesis, In Journal of Creative Behavior, 15 (3), 1981, s. 158-170
  • BINDER, R., Úvod do pedagogiky tvorivosti v technických odborných predmetoch. Bratislava, SNP 1981
  • BIRCH, H., RABINOWITZ, H., The negative effect previous experience on productive thinking, In Journal of Experimental Psychology, 41, 1951, s. 121-125
  • BONNEAU, G.A., AMÉGAU, S., Evaluating Community Creativity and Innovation: Methodological Proposal and Reflexions, In Journal of Creative Behavior, 33 (3), 1999, s. 208 - 219
  • BRENNAN, A., DOOLEY, L., Networked Creativity: a Structured Management Framework for Stimulating innovation, In Technovation (article in press), 2004
  • BUCH, K., BARTLEY, S., Learning style and training delivery mode preference, In Journal of Workplace Learning 14 (1), 2002, s. 5-10
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše