Popis:
Stylem řídící práce se rozumí navyklý způsob realizace role vedoucího pracovníka při plnění zejména opakujících se úkolů, které z jeho role vyplývají. [9]
Řídící styl, jinými slovy, je způsobem osobního přístupu při komunikaci se spolupracov-níky. Každý řídící pracovník má možnost svůj přístup vhodně diferencovat a individuali-zovat. Je na samotném manažerovi, do jaké míry bude spoléhat na kvality pracovníka, umožňovat mu vyšší míru autonomie a důvěřovat mu. [6]
Charakteristiky stylu řídící práce:
vnitřní stránka, tj. uspořádanost a organizovanost pracoviště, úkolů, pracovní doby i úroveň metod a způsobů řešení úloh řídící práce;
vnější stránka - způsob jednání s lidmi při rozhodování, ukládání úkolů, motivaci, kont-role, hodnocení pracovníků a práce, způsob myšlení, vyjadřování, vystupování a cho-vání zejména při organizaci skupinových činností.
Styl řídící práce v širším smyslu
všeobecný systém řízení - souhrn metod a postupů i návody k jejich použití, aby bylo dosaženo hlavních cílů,
charakter vzájemných vztahů mezi vedoucím pracovníkem a jeho podřízenými, spolu-pracovníky i nadřízenými
Klíčová slova:
manažer
motivace
organizace
kontrola
autonomie
Obsah:
- 1 Styly řídící práce 3
1.1 Autokratický styl 3
1.2 Demokratický styl 4
1.3 Liberální styl 5
1.4 Styl volného průběhu - nezasahující styl 5
2 Přesvědčování 6
2.1 Jak získat, co potřebujeme 6
2.2 Styly přesvědčování 7
2.2.1 Odměna a trest 7
2.2.2 Spolupráce a důvěra - přátelský pomocník 8
2.2.3 Společná vize 8
2.2.4 Asertivní přesvědčování - logik 8
2.3 Příklady přesvědčování 8
2.4 Jak získat druhé na svou stranu 8
3 Diskuse 10
3.1 Průběh skupinové diskuse 10
Postoje, které pomáhají při skupinové diskusi: 10
4 Informování 12
4.1 Informování zaměstnanců 12
4.2 Informování veřejnosti 13
5 Motivování 14
5.1 Jak motivovat a udržet zaměstnance 14
5.2 Maslowova pyramida 14
5.3 Individuální motivace 16
5.4 Jak udržet nejlepší 17
Seznam použité literatury 19
Zdroje:
- 100+1. Jobžurnál : Jak dostat, co chcete
- CARNEGIE, Dale. Jak získávat přátele a působit na lidi. 1. autoriz. vyd. Praha : BETA, 2004. 263 s. ISBN 80-7306-051-5.
- HANZLOVSKÝ, Michal. Jak ovlivnit druhé
- KONEČNÝ, Gustav. Svět tisku
- MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 368 s. ISBN 80-247-0650-4.
- MIKULÁŠTÍK, Milan. Manažerská psychologie. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 384 s. ISBN 978-80-247-1349-6.
- O lidech s lidmi
- POLLOCK, T.. Manažerské typy pro každý den
- Požadavky na činnost a osobnost manažera
- Přesvědčování : David Lakhani
- Řízený rozhovor, přesvědčování
- Vzdělávání a poradenství