Popis:
Klasifikace kombinovaných postižení
Pro potřeby resortu školství se uvádí tři skupiny žáků s více vadami (čj. 16776/97-22):
skupina, v níž je společným znakem mentální retardace/sdružují se tělesné, smyslové vady, vady řeči, psychická onemocnění, vývojové poruchy učení a chování
skupina tvořena kombinací vad tělesných, smyslových a vad řeči
autistické děti a děti s autistickými rysy, u nichž jsou diagnostikovány další vady
Jedinci/děti se zrakovým postižením a vícenásobným postižením
- terminologie - kombinované postižení, vícenásobné postižení, jedinec s více vadami, multiple disability, multihandicapped, mehrfachbehinderte
- dítě se zrakovým postižením a přidruženým postižením (více vadami), multidisabled visually impaired (MDVI)
- heterogenní skupina (postižení různého druhu a stupně)
- vzrůstá počet vícenásobných postižení (vývoj lékařské vědy)
- závislost vícenásobného postižení na stupni mentální retardace
- diferenciace vrozených a získaných vad u kombinovaně zrakově postižených osob
Klíčová slova:
postižení
metodika
hluchoslepota
definice
etiologie
stereotyp
Obsah:
- Klasifikace kombinovaných postižení
Jedinci/děti se zrakovým postižením a vícenásobným postižením
Dítě se zrakovým a mentálním postižením
Metodika lilli nielsen
Hluchoslepota
Definice, etiologie, klasifikace hluchoslepoty
Definice
Etiologie
Klasifikace
VLiv hluchoslepoty na komunikaci
Metoda práce s hluchoslepými
Komunikační systémy u hluchoslepých