Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Klasifikace kombinovaných postižení

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3250
Poslední úprava
05.05.2014
Zobrazeno
1 257 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Klasifikace kombinovaných postižení

Pro potřeby resortu školství se uvádí tři skupiny žáků s více vadami (čj. 16776/97-22):

skupina, v níž je společným znakem mentální retardace/sdružují se tělesné, smyslové vady, vady řeči, psychická onemocnění, vývojové poruchy učení a chování
skupina tvořena kombinací vad tělesných, smyslových a vad řeči
autistické děti a děti s autistickými rysy, u nichž jsou diagnostikovány další vady

Jedinci/děti se zrakovým postižením a vícenásobným postižením

- terminologie - kombinované postižení, vícenásobné postižení, jedinec s více vadami, multiple disability, multihandicapped, mehrfachbehinderte

- dítě se zrakovým postižením a přidruženým postižením (více vadami), multidisabled visually impaired (MDVI)

- heterogenní skupina (postižení různého druhu a stupně)

- vzrůstá počet vícenásobných postižení (vývoj lékařské vědy)

- závislost vícenásobného postižení na stupni mentální retardace

- diferenciace vrozených a získaných vad u kombinovaně zrakově postižených osob

Klíčová slova:

postižení

metodika

hluchoslepota

definice

etiologie

stereotyp



Obsah:
  • Klasifikace kombinovaných postižení
    Jedinci/děti se zrakovým postižením a vícenásobným postižením
    Dítě se zrakovým a mentálním postižením
    Metodika lilli nielsen
    Hluchoslepota
    Definice, etiologie, klasifikace hluchoslepoty
    Definice
    Etiologie
    Klasifikace
    VLiv hluchoslepoty na komunikaci
    Metoda práce s hluchoslepými
    Komunikační systémy u hluchoslepých
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše