Koncepční model dle Callisty Roy
«»
Popis:
Callista Roy
• * 14.10.1939, Los Angeles, USA
•
1960 získala základní ošetřovatelské vzdělání na Mount Mary‘s College v LA
•
1963 ukončila bakalářské vzdělání v ošetřovatelství na University of California v LA
•
Pracovala jako sestra a jako staniční sestra v pediatrickém ošetřovatelství
•
1966 absolvovala magisterské vzdělání v ošetřovatelství na University of California v LA
•
1977 ukončila doktorandské studium sociologie
•
Pracovala jako vedoucí ošetřovatelského oddělení na Mount Mary‘s College v LA, jako odborná asistentka na portlandské univerzitě a jako profesorka na ošetřovatelské škole v Massachusetts
•
1985 dostala právo přednášet jako docent z klinické neurologie
•
Stala se členkou Americké akademie věd, osobností Ameriky, členkou NANDA a členkou Světové organizace žen
Vývoj modelu
•
Během ošetřovatelského procesu na dětské klinice si všímala schopnosti dětí přizpůsobovat se změnám
•
Pozorování dětské adaptace jí přivedlo k tvorbě ošetřovatelského modelu
•
Základy modelu vytvořila v letech 1964-1966 v průběhu studia ošetřovatelství
•
Roku 1987 se objevila kapitola o koncepčním modelu Royové v knize Koncepční modely ošetřovatelské praxe
•
V roce 1976 publikovala model v monografii Úvod do ošetřovatelství : adaptační model
•
Další výzkumná pozorování realizovala v letech 1976-1977
•
Následně pracovala na teoretické bázi a výsledky publikovala v roce 1982
Klíčová slova:
ošetřovatelství
sebekoncepce
identifikace
adaptace
ochrana
bezpečnost
Obsah:
- Callista Roy
Vývoj modelu
Praktické možnosti využití modelu
6 fází ošetřovatelského procesu
1.fáze ošetřovatelského procesu
2.fáze ošetřovatelského procesu
3.fáze ošetřovatelského procesu
4.fáze ošetřovatelského procesu
5.fáze ošetřovatelského procesu
6.fáze ošetřovatelského procesu
Souhrn modelu dle Callisty Roy
Použitá literatura
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.