Popis:
Vztah LMS a LCMS
Termín LMS (Learning Management System) je poměrně známý a často se v souvislosti s e-learningem nahrazuje pouhým termínem „řídící systém“. Základní podstatou LMS je organizovat a řídit výuku a kompetence. Konkrétní LMS dodávané různými výrobci se mohou velmi lišit v poskytované funkcionalitě, nalezneme zde vše od jednoduchých spouštěčů elektronických kurzů až po komplexní systémy zabezpečující celý proces výuky.
Od kvalitního LMS většinou očekáváme:
- řízení a evidenci všech typů výuky od elektronických asynchronních kurzů, přes virtuální učebny až po klasickou výuku v učebnách
- centrální katalog všech vzdělávacích akcí (elektronické kurzy, virtuální třídy/videokonference, učebny, externí výuka), registrační procesy, správu zdrojů a financí s tím spojenou
- modelování organizace a kompetencí, evidování dosažených individuelních dovedností
- zpřístupňování vzdělávacích akcí, sledování aktivit jednotlivých uživatelů od souhrnů po detaily, reportování všech typů výukových aktivit společně i jednotlivě
- bohatou sadu synchronních a asynchronních komunikačních kanálu mezi studenty, lektory a manažery vzdělávání, prostředky pro zachytávání, výměnu a sdílení informací a znalostí
Zjednodušeně lze říci, že se LMS zaměřuje na kompetence, vzdělávací aktivity a logistiku jejich dodávání, nezabývá se však procesem vytváření výukového obsahu.
S procesem tvorby obsahu se spojuje termín LCMS (Learning Content Management System). Termínem LCMS lze označit jakýkoliv nástroj či systém, který slouží k tvorbě či sestavování výukového obsahu, a řada výrobců to tak i dělá.
Klíčová slova:
LMS
LCMS
learning
management
e-learning
kontis
iTutor
technologie
Obsah:
- Vztah LMS a LCMS
Problematika tvorby e-learningového obsahu
Problémy při klasickém přístupu k vývoji e-learningového obsahu
Řešení Kontis iTutor LCMS
Učební objekty , znovupoužitelnost, Repozitory
Týmový vývoj
Integrace LMS a LCMS v iTutor