Popis:
1 Úvod
Cílem této semestrální práce je objektivní zmapování pojetí systému „7S“. V prvé části bude zaměřeno na historie metody „7S“ a základní obeznámení s ní. Hlavní část práce se bude zabírat jednotlivými částmi pojetí systému „7S“ a jejich charakterizováním, a v poslední části bude systém objektivně vyhodnocen.
2 Analýza „7S“
Jeden ze současných přístupů k managementu - rámec „7S" pro potřeby analýzy managementu - byl vyvinut poradenskou firmou McKinsey & Company. Tento přístup si získal značnou popularitu, a to částečně proto, že se stal východiskem pro výzkum podle dvou nejprodávanějších knih, The Art ofJapanese Management a In Search of Excellence. Sedm S znamená strategie (stratégy), struktura (structure), systémy (systems), styl (style), sdílení hodnot (shared values), zaměstnanci (staffs) a dovednosti (skills). Autor jedné z uvedených publikací však připouští, že v souvislosti se snahou nalézt klíčová hlediska pro model „7S" začínající vždy nějakým „S" (má pro nás mnemotechnický smysl), byl význam některých z použitých termínů upraven. Například v tradiční literatuře managementu je termín „dovednosti" obecně chápán ve smyslu osobních dovedností (tj. technických, lidských, koncepčních, atd.), v rámci „7S" znamenají dovednosti schopnost organizace jako celku. V literatuře managementu schopnosti organizace, respektive jejich ztráta, znamenají sílu či slabost firmy.
Klíčová slova:
7S
McKinsey
strategie
struktura
systém
řízení
Obsah:
- 1 Úvod 1
2 Analýza „7S“ 1
3 Rozbor „7S faktorů“, které podmiňují úspěch firmy 2
3.1 Strategie firmy 2
3.2 Organizační struktura firmy 3
3.3 Systémy 3
3.4 Styl řízení 3
3.5 Spolupracovníci 3
3.6 Schopnosti 3
3.7 Sdílené hodnoty (kultura) firmy 3
4 Závěr 4
5 Literatura 5
Zdroje:
- RAIS, K., SMEJKAL, V., Řízení rizik. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0198-7.
- KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. 1st ed. Praha: East Publishing, 1993. ISBN 80-7219-014-8.
- MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O., Strategické řízení. Teorie pro praxi.. 1st ed. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-578-X.