Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Management plánování

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
9 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2448
Poslední úprava
06.12.2013
Zobrazeno
2 287 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Plánování
Plánování je jednou z manažerských funkcí a v rámci manažerských činnosti zaujímá klíčové postavení, neboť je východiskem pro všechny manažerské funkce .
Kdybychom chtěli pojem plánování nějak definovat, mohli bychom říci, že plánování je uvědomělá činnost zahrnující nejen výběr budoucích cílů a poslání, ale i volbu činností, které slouží k dosažení cílů. Plánování je tudíž zaměřeno do budoucnosti a vytváří spojení mezi současnou situací a budoucnem.
Plánování můžeme charakterizovat následujícím způsobem:
1) přispívání k dosažení záměrů a cílů
2) je prioritní mezi manažerskými činnostmi
3) vztahuje se na veškeré aktivity
4) umožňuje efektivní provádění činností
5) je uskutečňováno ve všech stupních managementu
Plánování je také proces, ve kterém klíčovou úlohu sehrává manažer. Manažer je osoba v podniku, která tvoří mezičlánek mezi zaměstnanci a vlastníkem podniku. V malých firmách je manažerem vlastník.
Plánování je tedy rozhodovací proces, jehož hlavními atributy jsou:
- strategie
- plány
- politiky
Z uvedeného vyplývá, že plánovací proces je třeba chápat jako cílově orientovaný rozhodovací proces, který vychází z určení cílů a cest jak tyto cíle dosáhnout.
Cíle podniku
Cíl podniku obecně charakterizujeme jako vyjádření stavu, kterého chceme dosáhnout. Cíle tedy znamenají konečný stav, ke kterému by měly všechny aktivity podniku směřovat.
Cíle dávají směr plánům, které tyto cíle odrážejí a definují pro jednotlivé úseky až po nejnižší úroveň řízení. Specifikují očekávané výsledky a indikují koncový bod, což znamená, že určují, na co má být kladen důraz především a čeho má být dosaženo pomocí sítě strategií, taktik, postupů, pravidel a programů.
Stanovení soustavy cílů podniku
Základem celého procesu komplexního strategického plánování je stanovení cílů podniku, ke kterým plánovací aktivity manažera musí směřovat. Cíle podniku, které jsou východiskem vrcholového plánování jsou svou podstatou dvojího charakteru:
- obecné cíle podniku
- specifické cíle podniku

Klíčová slova:

cíle podniku

plány podniku

soustava plánů

stanovení cílů

ekonomické okolí



Obsah:
  • Plánování
    Plánování můžeme charakterizovat následujícím způsobem:
    Cíle podniku
    Stanovení soustavy cílů podniku
    Obecné cíle podniku
    Specifické cíle podniku
    Plány podniku
    Hierarchická soustava plánů:
    Strategické rozhodování
    Taktické rozhodování
    Operativní rozhodování
    Komplexní strategické plánování podniku
    Postup při tvorbě komplexních plánů podniku
    Uvědomění si příležitosti
    Stanovení cílů
    Vývoj předpokladů
    Určování alternativních postupů
    Hodnocení alternativních postupů
    Výběr postupů
    Formulování odvozených plánů
    Sestavení rozpočtu
    Stanovení základních premis budoucího fungování podniku
    ekonomické okolí
    technologické okolí
    Státní politika, sociální a politické prostředí
    Podnikatelská pozice podniku
    Podnikatelská pozice podniku je dána:
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše