Popis:
1 Popis vybrané obce a jejího blízkého okolí
Praha je hlavním městem a zároveň je i největším městem České republiky, která leží v samém srdci Evropy. Praha bývá také spojována s přívlastkem jako Praha matka měst či Praha stověžatá. Na základě údajů ČSÚ z roku 2012 se Praha rozkládá na území o velikosti 496 kilometrů čtverečních a má 1 246 780 obyvatel. Praha bývá také spojována s přívlastkem jako Praha matka měst či Praha stověžatá. Z geografického hlediska se Praha nachází téměř ve středu Čech na řece Vltavě a sousedí pouze se Středočeským krajem, který ji obklopuje ze všech stran. Praha je statutárním městem a dělí se do 22 správních obvodů (Praha 1 až Praha 22) a 57 samosprávních městských částí. Zároveň je jedním ze 14 krajů České republiky.
Jako největší město v ČR je přirozeným centrem politiky, ekonomiky, kultury a mezinárodních vztahů. Je sídlem velké části státních institucí a množství dalších organizací. Sídlí zde prezident republiky, vláda, ústřední státní orgány a Vrchní soud. Kumulují se zde pracovní příležitosti, sídlí zde mnoho nadnárodních firem, a proto je Praha centrem nejen regionálního, ale i národního a mezinárodního významu. Praha se také zařazuje k nejbezpečnějším destinacím se skvělou infrastrukturou, jež nabízí řadu různých prostor pro konání akcí. V minulosti se zde pořádaly významné mezinárodní akce jako je zasedání Mezinárodního měnového fondu nebo summit NATO.
Kromě toho má Praha unikátní kulturní i přírodní dědictví, je zapsána v seznamu kulturního dědictví UNESCO od roku 1992. V centru města lze napočítat přes 1200 kulturních a historických staveb a celkově je těchto objektů v Praze téměř na 3000. Hlavní město je však významné i pro své bohaté kulturní dění. K místnímu uměleckému životu neodmyslitelně patří opera, koncerty, divadlo a mnoho dalších. Díky tomu je bezesporu nejlákavější turistickou destinací v České republice. Stověžaté město je známé prakticky na celém světě a pravidelně se umísťuje na předních příčkách žebříčku nejkrásnějších evropských měst.
Klíčová slova:
cestovní ruch
atraktivita
infraštruktura
marketingový mix
marketingová komunikace
partnerství
Obsah:
- 1 Popis vybrané obce a jejího blízkého okolí 5
2 Analýza nabídky pro cestovní ruch- krajina, atraktivity 5
2.1 Kulturně historické památky 5
2.2 Přírodní atraktivity -chráněná území a objekty 6
Přírodní atraktivity -naučné stezky 7
2.3 Přírodní podmínky pro turistiku 7
2.3.1 Pěší turistika -7-
2.3.2 Cykloturistika -8-
2.3.3 Vodní turistika -8-
2.4 Ostatní atraktivity -8-
2.4.1 Rozhledny -8-
2.4.2 Rekreační oblast -9-
2.4.3 Sportovní zařízení -9-
2.4.4 Aquaparky -10-
2.4.5 Zimní sporty -11-
3 Analýza další infrastruktury -11-
3.1 Kultura -11-
3.2 Sport -12-
3.3 Pohostinství a ubytování -12-
4 Významné kulturní a společenské akce, produkty cestovního ruchu -12-
4.1 Kulturní a společenské akce -13-
4.2 Produkty cestovního ruchu -13-
5 Vyhodnocení potencionálu, kvalita poskytovaných služeb a konečná SWOT analýza s vyhodnocením -14-
6 Zhodnocení návštěvnosti Prahy -16-
6.1 Odhadovaný profil návštěvníka Prahy -16-
7 Doporučený marketingový mix obce pro cestovní ruch -16-
7.1 Produkt -16-
7.1.1 Produkt Prahy -17-
7.1.2 Námi navržený produkt obce -17-
7.2 Distribuce a místo -18-
7.3 Cena -18-
7.4 Marketingová komunikace 18
7.4.1 Marketingová komunikace Prahy -18-
7.5 Lidé 19
7.5.1 Lidé - Praha -19-
7.6 Balíčky 19
7.6.1 Balíčky - Praha -19-
7.7 Tvorba programů 19
7.8 Partnerství 19
7.8.1 Partnerství a Praha -20-
Seznam použitých pramenů a literatury 21
Přílohy 23