Mezní a kritické situace v pedagogické komunikaci
Popis:
Úvod
Mezních a kritických situací v pedagogické komunikaci bychom našli nespočetně. Neustále pedagog musí diagnostikovat třídu a vyhodnocovat co nejlépe danou situaci, ať už se jedná o to, že je ve třídě hluk, žáci se během vyučovací hodiny baví nebo jsou žáci k učiteli vulgární. Bohužel existují i daleko závažnější situace například, kdy je žák oběť šikany, problematika záškoláctví. Pedagog řeší také nelehké situace nejen se žáky, ale i s jejich rodiči, mnohdy vznikají mezi učitelem a rodičem konflikty.
Tato semestrální práce bude pojednávat o výše zmíněných mezních a kritických situací v pedagogické komunikaci.
Klíčová slova:
kritické situace
komunikace
kázeň
výuka
nevhodné chování
rušivé chování
konflikty
šikana
školní konflikty
Obsah:
- Úvod
Kritické situace v komunikaci
Kázeň ve výuce
Příčiny nekázně ve škole
Nevhodné chování
Učitel má několik možností, jak na nevhodné chování reagovat:
Rušivé chování
Šikana
Zvládání konfliktních situací
Konflikty mezi žáky
Konflikty mezi učiteli a žáky
Konflikty mezi rodiči a učiteli
Předcházení vzniku školních konfliktů
Závěr
Referenční zdroje
Zdroje:
- ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4639-5.
- ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
- GILLERNOVÁ, I. a L. KREJČOVÁ. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3472-9.
- HOLÁ, L. Mediace a možnosti využití v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4109-3.
- HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
- KALHOUS, Z. a O. OBST. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
- NAVRÁTIL, S. a J. MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3672-3.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.