Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Mezní a kritické situace v pedagogické komunikaci

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
3 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9846
Poslední úprava
06.03.2017
Zobrazeno
1 544 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Mezních a kritických situací v pedagogické komunikaci bychom našli nespočetně. Neustále pedagog musí diagnostikovat třídu a vyhodnocovat co nejlépe danou situaci, ať už se jedná o to, že je ve třídě hluk, žáci se během vyučovací hodiny baví nebo jsou žáci k učiteli vulgární. Bohužel existují i daleko závažnější situace například, kdy je žák oběť šikany, problematika záškoláctví. Pedagog řeší také nelehké situace nejen se žáky, ale i s jejich rodiči, mnohdy vznikají mezi učitelem a rodičem konflikty.

Tato semestrální práce bude pojednávat o výše zmíněných mezních a kritických situací v pedagogické komunikaci.

Klíčová slova:

kritické situace

komunikace

kázeň

výuka

nevhodné chování

rušivé chování

konflikty

šikana

školní konflikty



Obsah:
  • Úvod
    Kritické situace v komunikaci
    Kázeň ve výuce
    Příčiny nekázně ve škole
    Nevhodné chování
    Učitel má několik možností, jak na nevhodné chování reagovat:
    Rušivé chování
    Šikana
    Zvládání konfliktních situací
    Konflikty mezi žáky
    Konflikty mezi učiteli a žáky
    Konflikty mezi rodiči a učiteli
    Předcházení vzniku školních konfliktů
    Závěr
    Referenční zdroje

Zdroje:
  • ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4639-5.
  • ČAPEK, R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
  • GILLERNOVÁ, I. a L. KREJČOVÁ. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3472-9.
  • HOLÁ, L. Mediace a možnosti využití v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4109-3.
  • HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
  • KALHOUS, Z. a O. OBST. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
  • NAVRÁTIL, S. a J. MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3672-3.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše