Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

MICE (Meetings, Incentives, Conference/Congress/Convention a Exhibitions/Events)

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
6542
Poslední úprava
14.09.2015
Zobrazeno
1 673 x
Autor:
jiri.hosko
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Pod pojmem MICE se skrývá mezinárodně využívaná zkratka, skládající se z počátečních písmem anglických slov Meetings, Incentives, Conference/Congress/Convention a Exhibitions/Events. Zahrnuje tedy kongresový, incentivní a veletržní cestovního ruchu. (Zelenka a Pásková, 2002)
MICE patří mezi nejrychleji se rozvíjející odvětví sektoru cestovního ruchu a zároveň také k nejvýnosnějším formám cestovního ruchu. Průměrná útrata účastníka MICE cestovního ruchu je zhruba dvakrát až třikrát větší než útrata běžného účastníka cestovního ruchu a tím přispívá ke zlepšení platební bilance státu a zvýšení příjmů státního a místních rozpočtů. Má zároveň přímý i nepřímý vliv na zaměstnanost, především v mimosezónním období a dále dochází k rozvoji malého a středního podnikání, prostřednictvím zapojování soukromého sektoru do propagace a rozvoje tohoto odvětví. Přispívá také k posilování image destinace a ke zvyšování obchodního a kulturního dění. Vzhledem k tomu, že nabídka kongresových destinací se v současné době příliš neliší, musí jednotlivé organizace důkladně sledovat současné trendy a velmi pružně se přizpůsobovat ekonomickým cyklům, přáním a požadavkům účastníků MICE cestovního ruchu. Velký důraz je také kladen na marketing jednotlivých destinací, který je klíčovým faktorem v tomto konkurenčním prostředí. (Přibylová, 2012)
Cílem práce je charakterizovat oblast MICE cestovního ruch a jeho jednotlivé složky a popsat tento cestovní ruch v České republice a v zahraničí.

Klíčová slova:

kongres

cestovní ruch

veletrh

MICE

zahraničí

Česká republika



Obsah:
  • Úvod 3
    1 Kongresový cestovní ruch 4
    2 Incentivní cestovní ruch 5
    3 Veletržní cestovní ruch 6
    4 MICE v České republice 7
    5 MICE v zahraničí 9
    Závěr 10

Zdroje:
  • Kongresová turistika na Jižní Moravě. Brno: Jihomoravský kraj. 2006.
  • Kongresový a incentivní cestovní ruch. Praha: Mag Consulting, 2006. 79 str. ISBN 80-86724-20-4.
  • Orieška, J. Kongresový cestovní ruch. 1. Vyd. Praha: Idea Servis, 2004. 139 str. ISBN 80-85970-45-7.
  • Přibylová, L. MICE cestovní ruch v České republice. Brno:ESF MU, 2012, 83 s.
  • Vysekalová, J., Hrubalová, M., Girgašová, J. Veletrhy a výstavy. Efektivní prezentace pro úspěšný prodej. Praha: Grada Publishing, 2004. 157 s. ISBN 80-247-0894-9.
  • Vystoupil, J. et al. Atlas cestovního ruchu České republiky. Praha: MMR, 2006. 160 s. ISBN 80-239-7256-1.
  • Vystoupil, J., Šauer, M. Základy cestovního ruchu. Brno: ESF MU, 2006. 163 s. ISBN 80-210-4205-2.
  • Zelenka, J. Cestovní ruch - Informační a komunikační technologie. Hradec králové: Gaudeamus, 2008. ISBN: 978-80-7041-514-6.
  • Zelenka, J., Pásková, M. Cestovní ruch. Výkladový slovník. Praha: MMR, 2002. 448 s.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše