Popis:
Úvod
Pod pojmem MICE se skrývá mezinárodně využívaná zkratka, skládající se z počátečních písmem anglických slov Meetings, Incentives, Conference/Congress/Convention a Exhibitions/Events. Zahrnuje tedy kongresový, incentivní a veletržní cestovního ruchu. (Zelenka a Pásková, 2002)
MICE patří mezi nejrychleji se rozvíjející odvětví sektoru cestovního ruchu a zároveň také k nejvýnosnějším formám cestovního ruchu. Průměrná útrata účastníka MICE cestovního ruchu je zhruba dvakrát až třikrát větší než útrata běžného účastníka cestovního ruchu a tím přispívá ke zlepšení platební bilance státu a zvýšení příjmů státního a místních rozpočtů. Má zároveň přímý i nepřímý vliv na zaměstnanost, především v mimosezónním období a dále dochází k rozvoji malého a středního podnikání, prostřednictvím zapojování soukromého sektoru do propagace a rozvoje tohoto odvětví. Přispívá také k posilování image destinace a ke zvyšování obchodního a kulturního dění. Vzhledem k tomu, že nabídka kongresových destinací se v současné době příliš neliší, musí jednotlivé organizace důkladně sledovat současné trendy a velmi pružně se přizpůsobovat ekonomickým cyklům, přáním a požadavkům účastníků MICE cestovního ruchu. Velký důraz je také kladen na marketing jednotlivých destinací, který je klíčovým faktorem v tomto konkurenčním prostředí. (Přibylová, 2012)
Cílem práce je charakterizovat oblast MICE cestovního ruch a jeho jednotlivé složky a popsat tento cestovní ruch v České republice a v zahraničí.
Klíčová slova:
kongres
cestovní ruch
veletrh
MICE
zahraničí
Česká republika
Obsah:
- Úvod 3
1 Kongresový cestovní ruch 4
2 Incentivní cestovní ruch 5
3 Veletržní cestovní ruch 6
4 MICE v České republice 7
5 MICE v zahraničí 9
Závěr 10
Zdroje:
- Kongresová turistika na Jižní Moravě. Brno: Jihomoravský kraj. 2006.
- Kongresový a incentivní cestovní ruch. Praha: Mag Consulting, 2006. 79 str. ISBN 80-86724-20-4.
- Orieška, J. Kongresový cestovní ruch. 1. Vyd. Praha: Idea Servis, 2004. 139 str. ISBN 80-85970-45-7.
- Přibylová, L. MICE cestovní ruch v České republice. Brno:ESF MU, 2012, 83 s.
- Vysekalová, J., Hrubalová, M., Girgašová, J. Veletrhy a výstavy. Efektivní prezentace pro úspěšný prodej. Praha: Grada Publishing, 2004. 157 s. ISBN 80-247-0894-9.
- Vystoupil, J. et al. Atlas cestovního ruchu České republiky. Praha: MMR, 2006. 160 s. ISBN 80-239-7256-1.
- Vystoupil, J., Šauer, M. Základy cestovního ruchu. Brno: ESF MU, 2006. 163 s. ISBN 80-210-4205-2.
- Zelenka, J. Cestovní ruch - Informační a komunikační technologie. Hradec králové: Gaudeamus, 2008. ISBN: 978-80-7041-514-6.
- Zelenka, J., Pásková, M. Cestovní ruch. Výkladový slovník. Praha: MMR, 2002. 448 s.