Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Mikroekonomie Oligopol a monopolistická konkurence

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
3 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
3092
Poslední úprava
09.04.2014
Zobrazeno
1 848 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Oligopol je dnes nejběžnějším typem tržní struktury. Typickými oligopolními strukturami je automobilový, letecký či elektrotechnický průmysl. Oligopol se vyznačuje malým počtem firem, s vysokým stupněm vzájemné závislosti, vyrábějících celou nebo převážnou většinu nabídky odvětví. Alespoň některé z nich mají takový podíl na trhu, který může ovlivnit cenu. Firmy reagují nejen na změnu ceny, ale i výstupu, kvality produktu, reklamy apod. každé z nich.
Oligopolní struktura v sobě rovněž obsahuje určité prvky konkurence i monopolu. V reálném prostředí se proto oligopolní firmy chovají často velmi rozdílně. Postupují-li ve shodě, jsou schopné přiblížit se monopolu a hledat takovou vhodnou strategii z hlediska cen a vyráběného množství, která vede k maximalizaci ekonomického zisku. Tento případ může být označen za cenové vůdcovství, kdy je v odvětví jedna z firem v postavení uzná-vaného vůdce, nebo rovněž při existenci kartelových či nepsaných dohod. Jedinými konku-renty této dominantní firmy jsou četné menší firmy na tzv. konkurenční okraji (svými roz-hodnutími o výstupu či ceně nemohou zásadně ovlivnit trh).

Klíčová slova:

oligopol

mikroekonomie

konkurence

reklama

monopol



Obsah:
  • Úvod 3
    1 Teorie 4
    2 Článek vztahující se k danému tématu 6
    3 Problémové okruhy 7
    3.1 První problémový okruh 7
    3.1.1 Řešení 7
    3.1.2 Zhodnocení 8
    3.2 Druhý problémový okruh 8
    Závěr 9
    Seznam použité literatury 10
    Seznam použitých symbolů a zkratek 11
    Seznam obrázků 12
    Seznam tabulek 13

Zdroje:
  • Plzeňský Prazdroj zdraží svá piva o 4 procenta [online]. MAFRA, c1999-2008 , 22.9.2008 [cit. 2008-11-16]. Dostupný z WWW: .
  • SOJKA, Milan, KONEČNÝ, Bronislav. Malá encyklopedie moderní ekonomie. 5. aktualiz. vyd. Praha : Libri, 2004. 277 s. ISBN 80-7277-258-9.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše