Popis:
Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komunikační technologie však nezasahují pouze do oblasti vzdělávání ve školství, ale můžeme je nalézt i v běžném životě a obchodních sférách. Nejčastěji v podobě prezentací, cílených výukových programů, či zábavných interaktivních a vzdělávacích her. Toto téma seminární práce jsem si vybral ze dvou důvodů. Moje přítelkyně pracuje jako učitelka na základní škole a proto mám možnost tuto problematiku vidět očima pedagoga. Dalším důvodem bylo jistě to, že jsem vystudoval SPŠ se zaměřením na grafiku a design, čemuž se ve volném čase věnuji stále a téma ITC je mi ze zadaných témat nejbližší. Cílem mé seminární práce je vysvětlit, co pojem ITC vlastně znamená, jakým vývojem procházely a jaké projekty vznikají na podporu moderní komunikační technologie ve výuce v ČR.
Klíčová slova:
vzdělávání
vývoj
budoucnost
pedagogika
andragogika
komunikační technologie
Obsah:
- 1. Úvod -2- str.
2. Význam itc ve vzdělávání -2- str.
2.1. Historie itc -2- str.
2.2. Analýza itc a její cíle -3- str.
2.3. Vývoj a budoucnost itc v čr -5- str.
3. Závěr -7- str.
4. Seznam použitých zkratek -8- str.
5. Seznam použité literatury -8- str.
Zdroje:
- HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí Praha: Portál, 2004. 228 s. ISBN 80-7178-888-0
- SLAVÍK, J.; NOVÁK J. Počítač jako pomocník učitele Praha: Portál, 1997. 119 s. ISBN 80-7178-149-5
- PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru Praha: Portál, 2000. 270 s. ISBN 80-7178-399-4
- DOSTÁL, J. INFOTECH 2007. c 2007, poslední revize
- MATHAN PRAHA s.r.o. Data IS VaV. c 2007, poslední revize