Montessoriovská škola (typické rysy a využití v současnosti)
Popis:
Alternativní školy jsou dnes neodmyslitelnou součástí vzdělávacích systémů v zahraničí. Jak je to v naší zemi? Jsou považovány za něco nového? Neobvyklého? Provokujícího? Protože jejich existence nemá dosud dlouhé trvání? Jejich vznik byl totiž umožněn - po dlouhé časové odmlce - až společenskými změnami v listopadu 1989. S jakou představou je vůbec pojem „alternativní škola“ spojován? Že jde jen o soukromou, nestátní školu? To je představa mylná, vyplývající z nedostatečné informovanosti veřejnosti. Chci napomoci tuto informovanost zvýšit. Vybrala jsem si typ Montessoriovské školy a prostřednictvím této seminární práce, tak přiblížím její typické rysy a využití v současnosti - při práci s mentálně postiženými dětmi.
Klíčová slova:
alternativní škola
děti
vzdělaní
systém
veřejnost
Obsah:
- Úvod
Montessoriovská škola
Péče o postižené na principech pedagogiky marie montessoriové
Závěr
Literatura
Zdroje:
- ŠEBESTOVÁ, V. - ŠVARCOVÁ, J. Maria Montessori - aktuálně. Praha: Vyšší pedagogická škola a střední pedagogická škola a gymnázium v Praze 6 Evropská 33, 1996
- Internet
- http://www.montessoricr.cz
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.