Popis:
ÚVOD
Mým úkolem bylo vytvořit seminární práci do předmětu sociálně-psychologické kompetence manažera na téma motivační kompetence manažera.
Tuto práci jsem rozdělil do 2 částí. První část je věnována teoretickým poznatkům a druhá část práce je zaměřena na studie.
Teoretická část
1 Motivace
Pokud zaměstnanci nejsou motivovaní, tak dosahují mnohem nižších výkonů, než kterých jsou schopni. Můžeme mít tedy sebekvalitnější pracovníky, do kterých investujeme mnoho zdrojů a úsilí, ale pokud je nedokážeme správným způsobem motivovat, tak je vše zbytečné. Motivace je jedním z hlavních úkolů manažera. Správný manažer by měl uměl vést skupinu i jednotlivce požadovaným směrem. Motivace je individuální záležitost a na každého jedince působí jiná motivace. Někoho motivuje pouhá pochvala, uznání, jiného finanční odměna. Každý člověk se liší nejen věkem, ale i ekonomickým postavením a manažer by měl být schopen rozpoznat jejich potřeby a tím pádem vědět, jak je motivovat.
Mezi další motivace patří například: odborné zájezdy, úprava pracovní doby, možnost povýšení, dalšího vzdělání, nadstandardní penzijní připojištění apod. Obecně je známo, že motivovaný člověk má i lepší výsledky v práci.
Klíčová slova:
motivace
teorie potřeb
Hezberg
motivace manažera
benefity
loajalita
Obsah:
- ÚVOD
Teoretická část
1 Motivace
1.2 Základní rozdělení motivace
1.3 Motiv
1.4 Deset „zabijáků“ motivace
2 Teorie motivace
2.1 Maslowova hierarchická teorie potřeb
2. 2 Hezbergova dvoufaktorová teorie
3 Motivace ke vzdělání
4 Motivace samotného manažera
5 Benefity
5.1 Nejžádanější benefity manažerů
Studie
Přítomnost psů na pracovištích
Loajalita a motivace zaměstnanců v ČR
Použitá literatura
Zdroje:
- HÁJEK, Martin. Vybrané teorie motivace k vedení lidí: MASLOWOVA HIERARCHICKÁ TEORIE POTŘEB. In:Vedeme.cz [online]
- HÁJEK, Martin. Vybrané teorie motivace k vedení lidí: HEZBERGOVA DVOUFAKTOROVÁ TEORIE. In:Vedeme.cz [online]
- URBAN, Jan. Jak úspěšně motivovat: Deset „zabijáků“ motivace. In: [online]
- Studie: Pes jako benefit a podpora motivace zaměstnanců. In: [online]
- Studie pro Accor Services CZ zjišťovala loajalitu a motivaci zaměstnanců v České republice. In: [online]