Návrh ocenění podniku - Centropen a.s.
Popis:
Úvod
Každé oceňování podniku je individuálním a velmi složitým procesem. Jedná se o stále rozsáhlejší disciplínu. Důvody ocenění mohou být velmi různorodé. Ocenění potřebujeme při koupi a prodeji podniku, nebo také při vstupu nových společníků do společností, či při fúzích a přeměnách podniků.
Cíle a východiska seminární práce
Cílem seminární práce je komplexní ocenění firmy podniku Centropen a.s. Oceňování podniku je stanovení jeho tržní hodnoty s přihlédnutím k mnoha různým faktorům působících na současnou ale především budoucí ekonomickou situaci podniku. Za dílčí cíle můžeme považovat sestavení strategické analýzy, dále sestavení finanční analýzy a finančního plánu a v neposlední řadě i aplikování výnosových metod ocenění.
Jako podklady pro zpracování práce budou využity výkazy společnosti, web společnosti a webové stránky pro zpracování excelové (přílohové) části.
Klíčová slova:
společnost
strategická analýza
absolutní ukazatele
hodnocení
finanční plán
rating
Obsah:
- Úvod 4
Cíle a východiska seminární práce 5
1 Představení společnosti 6
1.1 Historie společnosti 6
1.2 Organizační struktura společnosti Centropen a.s. 7
2 Strategická analýza 8
2.1 Analýza makroprostředí 8
2.2 Analýza mikroprostředí 10
2.3 Vymezení relevantního trhu a jeho prognóza 11
2.4 Prognóza tržeb společnosti 12
2.5 Konkurenční síla podniku 13
3 Finanční analýza 14
3.1 Analýza absolutních ukazatelů 14
3.1.1 Analýza rozvahy 14
3.1.2 Analýza výkazu zisku a ztráty 18
3.2 Analýza poměrových ukazatelů 18
3.2.1 Ukazatele likvidity 18
3.2.2 Ukazatele rentability 20
3.2.3 Ukazatele zadluženosti 21
3.2.4 Ukazatele aktivity 21
3.3 Indexy hodnocení 23
3.3.1 Altmanův index - bankrotní model 23
3.3.2 IN05 23
3.4 SWOT analýza 24
3.5 Generátory hodnoty 25
3.5.1 Rozdělení majetku 25
3.5.2 Zisková marže 25
3.5.3 Pracovní kapitál 26
3.5.4 Investice a dlouhodobý majetek 26
3.5.5 Předběžné ocenění na základě generátorů hodnoty 26
4 Finanční plán 27
4.1 Plánovaná rozvaha 27
4.2 Plánovaný výkaz zisku a ztrát 29
4.3 Plánované Cash Flow 30
5 Návrh ocenění 31
5.1 WACC 31
5.2 DCF 32
5.3 EVA 33
Závěr 34
Seznam použité literatury 35
Seznam obrázků, grafů a tabulek 36
Zdroje:
- MAŘÍK, Miloš. Metody oceňování podniku: proces ocenění - základní metody a postupy. 3., upr. a rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2011. ISBN 978-80-86929-67-5.
- MIKOLÁŠ, Zdeněk, Jindra PETERKOVÁ a Milena TVRDÍKOVÁ. Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2011. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-379-0.
- CENTROPEN. O společnosti [online].
- ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD. HDP, národní účty [online].
- ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA. Kurzy devizového trhu. [online].
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.