Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Návrh ocenění podniku - Centropen a.s.

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
2 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
12499
Poslední úprava
13.08.2018
Zobrazeno
1 276 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Každé oceňování podniku je individuálním a velmi složitým procesem. Jedná se o stále rozsáhlejší disciplínu. Důvody ocenění mohou být velmi různorodé. Ocenění potřebujeme při koupi a prodeji podniku, nebo také při vstupu nových společníků do společností, či při fúzích a přeměnách podniků.

Cíle a východiska seminární práce
Cílem seminární práce je komplexní ocenění firmy podniku Centropen a.s. Oceňování podniku je stanovení jeho tržní hodnoty s přihlédnutím k mnoha různým faktorům působících na současnou ale především budoucí ekonomickou situaci podniku. Za dílčí cíle můžeme považovat sestavení strategické analýzy, dále sestavení finanční analýzy a finančního plánu a v neposlední řadě i aplikování výnosových metod ocenění.
Jako podklady pro zpracování práce budou využity výkazy společnosti, web společnosti a webové stránky pro zpracování excelové (přílohové) části.

Klíčová slova:

společnost

strategická analýza

absolutní ukazatele

hodnocení

finanční plán

rating



Obsah:
  • Úvod 4
    Cíle a východiska seminární práce 5
    1 Představení společnosti 6
    1.1 Historie společnosti 6
    1.2 Organizační struktura společnosti Centropen a.s. 7
    2 Strategická analýza 8
    2.1 Analýza makroprostředí 8
    2.2 Analýza mikroprostředí 10
    2.3 Vymezení relevantního trhu a jeho prognóza 11
    2.4 Prognóza tržeb společnosti 12
    2.5 Konkurenční síla podniku 13
    3 Finanční analýza 14
    3.1 Analýza absolutních ukazatelů 14
    3.1.1 Analýza rozvahy 14
    3.1.2 Analýza výkazu zisku a ztráty 18
    3.2 Analýza poměrových ukazatelů 18
    3.2.1 Ukazatele likvidity 18
    3.2.2 Ukazatele rentability 20
    3.2.3 Ukazatele zadluženosti 21
    3.2.4 Ukazatele aktivity 21
    3.3 Indexy hodnocení 23
    3.3.1 Altmanův index - bankrotní model 23
    3.3.2 IN05 23
    3.4 SWOT analýza 24
    3.5 Generátory hodnoty 25
    3.5.1 Rozdělení majetku 25
    3.5.2 Zisková marže 25
    3.5.3 Pracovní kapitál 26
    3.5.4 Investice a dlouhodobý majetek 26
    3.5.5 Předběžné ocenění na základě generátorů hodnoty 26
    4 Finanční plán 27
    4.1 Plánovaná rozvaha 27
    4.2 Plánovaný výkaz zisku a ztrát 29
    4.3 Plánované Cash Flow 30
    5 Návrh ocenění 31
    5.1 WACC 31
    5.2 DCF 32
    5.3 EVA 33
    Závěr 34
    Seznam použité literatury 35
    Seznam obrázků, grafů a tabulek 36

Zdroje:
  • MAŘÍK, Miloš. Metody oceňování podniku: proces ocenění - základní metody a postupy. 3., upr. a rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2011. ISBN 978-80-86929-67-5.
  • MIKOLÁŠ, Zdeněk, Jindra PETERKOVÁ a Milena TVRDÍKOVÁ. Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Vyd. 1. V Praze: C.H. Beck, 2011. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-379-0.
  • CENTROPEN. O společnosti [online].
  • ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD. HDP, národní účty [online].
  • ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA. Kurzy devizového trhu. [online].
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše