Návrh řešení informačního systému
Popis:
1 Technické zajištění a komunikace
Současný stav technické infrastruktury je pro implementaci nového informačního systému zcela nevyhovující, a proto musí dojít v podniku ke kompletní obnově stávajícího vybavení. Technické zajištění se týká především úplné výměny dosud používaných osobních počítačů sloužících jako pracovní stanice, jejichž výkon již plně neuspokojuje požadavky na nově zavedený informační systém.
Jako další nutný krok následuje propojení všech osobních počítačů do nové lokální sítě. Tato síť umožní rychlý přenos dat v podniku a vzájemnou komunikaci uživatelů. K vytvoření lokální sítě bude nutné zajistit výkonné servery, na kterých bude zároveň nainstalován implementovaný ERP produkt a aplikace s ním spojené.
Dále je nutné propojit vzájemně centrum podniku s pobočnými závody rychlým a spolehlivým přenosovým kanálem. Za samozřejmost se považuje připojení k Internetu.
1.1 Pracovní stanice
Pracovní stanice pracující na platformě Windows by měly zajišťovat dostatečný výpočetní výkon pro pohodlnou práci uživatelů. Předpokládá se kompletní výměna všech počítačů, staré vybavení se vyřadí, neboť již nesplňuje nároky kladené novým informačním systémem. Nákup počítačů se bude řešit subdodavatelsky, přičemž pro určení dodavatele se provede výběrové řízení.
1.2 Servery
Na výběr serveru se klade velký důraz. Vyžaduje se výkonný značkový server s vysokou kvalitou a nízkými náklady na obsluhu. Je nutno rozlišit servery pro chod lokálních počítačových sítí a servery, na kterých poběží ERP produkt. Se servery je rovněž spojena otázka zálohování dat a zajištění napájení při výpadku elektrické energie.
Klíčová slova:
lokální síť
účetnictví
odbyt
distribuce
servery
Obsah:
- 1 Technické zajištění a komunikace 5
1.1 Pracovní stanice 5
1.2 Servery 5
1.3 Lokální síť 6
1.4 Propojení centra a poboček 6
2 Implementace produktu typu ERP 6
2.1 BC - báze dat 6
2.2 PS - řízení projektů 7
2.3 FI - finanční účetnictví 7
2.4 AM - investiční účetnictví 7
2.5 CO – controlling 7
2.6 SD - odbyt a distribuce 8
2.7 MM - materiálové hospodářství 8
2.8 PP - plánování výroby 9
2.9 HR – personalistika 9
2.10 WF - Automatizace kancelářských prací 9
3 Základní koncepce reengeneeringu procesů 10
3.1 Přesné sledování kapacit 10
3.2 Klíčová úloha obchodního plánu tvořeného na základě obchodní simulace 11
3.2.1 Tvorba obchodního plánu 12
3.2.2 Tvorba výrobního plánu – výrobní simulace 13
3.3 Průběh obchodní a výrobní simulace 13
3.4 Využívání dat budoucnosti - data o zákaznících a zakázkách, dodavatelích a dodávkách 15
3.5 Efektivnější komunikace mezi útvary i s okolím společnosti 15
3.6 Personální politika podporující vzdělávání a zvyšování kvalifikace zaměstnanců 15
3.7 Proces tvorby obchodního a výrobního plánu a jejich využití v dalších procesech 16
4 Základní koncepce organizační struktury společnosti Meteor a.s. 18
4.1 Redukce útvaru účetnictví 18
4.2 Posílení oddělení obchodu 18
4.3 Nářaďovny jako sesterská organizace 18
4.4 Organizační schéma podniku Meteor a.s. a jeho sesterské organizace Nářaďovny Meteor s.r.o. 19
5 Organizační struktura projektu 21
5.1 Organizační schéma projektu 21
5.1.1 Scénář implementace 21
5.1.2 Postup zavádění modulů 21
5.1.3 Organizační schéma projektu 22
5.2 Složení projektového týmu ze strany dodavatele i odběratele 24
5.2.1 Řešitelský tým - dodavatel 24
5.2.2 Odběratel - Uživatelé 24
5.3 Standardy projektu 25
5.3.1 Součinnost odběratele a akceptační řízení 26
5.3.2 Akceptační procedury – oponentní řízení 27
5.3.3 Dokumentace a projektová kancelář 27
5.3.4 Pravidla a konvence Projektové kanceláře 28
5.3.5 Řešitel: 28
5.3.6 Odběratel - Meteor a.s.: 28
6 Plán implementace SAP R/3 v Meteor a.s. 30
6.1 Dekompozice projektu implementace SAP R/3 30
6.2 Plán realizace projektu 32
6.3 Financování projektu 33
6.3.1 Úvěr 33
6.3.2 Leasing 33
6.3.3 Cenová kalkulace technického zajištění a komunikace 34
6.3.4 Celková cena projektu 35
6.4 Platební kalendář 35
7 Závěrečné zhodnocení 36
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.