Popis:
Úvod
Cílem mé seminární práce je navrhnout podnikovou strategie pro zvolený podnik. V seminární práci se budu zabývat činností Úklidové firmy Jiří Hroch. Pro dosažení cíle využiji manažerských a marketingových vědomostí ze svého studia. V první části se budu zabývat profilem a vývojem společnosti. V dalších kapitolách provedu SWOT analýzu a aplikuji Porterův model. Z těchto poznatků navrhnu v poslední kapitole podnikovou strategii pro úklidovou firmu.
1 Charakteristika firmy
1.1 Obecné informace o podnikatelské činnosti
Úklidová firma Jiří Hroch se zabývá správou a údržbou nemovitostí a pronájmem a půjčováním věcí movitých. Vznikla na základě živnostenského listu a jejím předmětem podnikání je správa nemovitostí, domovní činnost, úklid bytových a nebytových prostor, čištění budov, čištění oken.
Úklidová firma Jiří Hroch má regionální působnost. Soustřeďuje se na úklid firem v okolí města Mohelnice a to ve vzdálenosti 10 – 15 km. Firma má své stálé odběratele, kterými jsou firma Siemens Elektromotory, s.r.o., logistická firma Geis CZ s.r.o., město Mohelnice, kulturní dům Mohelnice, firma ARTOS CZ, spol. s r.o., firma ZLKL, s.r.o., ale poskytuje své služby i jednorázově ostatním poptávajícím firmám.
Jelikož se firma zabývá úklidovou činností, používá ke svému podnikání různé chemické prostředky. Firma proto klade velký důraz na minimalizaci negativních důsledků podnikatelské činnosti na životní prostředí.
Klíčová slova:
podnikatelský plán
vývoj firmy
poslání firmy
swot analýza
podniková strategie
Obsah:
- Úvod 1
1 Charakteristika firmy 2
1.1 Obecné informace o podnikatelské činnosti 2
1.2 Vznik a vývoj firmy 2
1.2.1 Vývoj firmy z pohledu klíčových ekonomických ukazatelů 3
1.3 Organizační struktura firmy 3
1.4 Poslání a hlavní cíle 4
1.4.1 Poslání firmy 4
1.4.2 Hlavní cíle firmy 4
2 SWOT analýza 4
2.1 Analýza silných a slabých stránek 5
2.2 Analýza příležitostí a ohrožení 5
2.3 Výsledky analýzy 6
3 Porterův model 6
4 Návrh podnikové strategie 7
4.1 Strategie stabilizace 7
4.2 Návrhy, náměty a doporučení 8
Závěr 9
Seznam použitých pramenů a literatury 9
Zdroje:
- [1] HECZKOVÁ, M. Základy marketingu. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, 1998. ISBN 80-7248-010-3.
- [2] PORTER, M.E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 8085605-11-2.