Popis:
Každá firma je založena s určitou vizí majitelů a jejím posláním by mělo být tuto vizi naplnit. Domníváme se, že je velmi důležité, aby firma věděla nejen kam a kudy chce jít, ale také, kde se na své cestě nachází a co musí udělat proto, aby se k cíli své cesty dostala.
Firma se rovněž se musí zajímat o to, kam směřuje konkurence, jaké cíle mají její zákazníci či dodavatelé a o okolní prostředí jako celek.. Kompletním rozborem situace management firmy snáze pochopí, jaká je pozice podniku v současnosti, ale i to, kterým směrem by se měl ubírat v budoucnosti.
Dnes se podniky nacházejí v dynamicky se rozvíjejícím prostředí, které se neustále mění, což pro podnik představuje jak určité hrozby, tak i potencionální příležitosti k získání komparativní výhody v soutěži.
Jak uvádí prof. Kovář, strategické řízení "se uskutečňuje prostřednictvím tvorby a realizace jednotlivých strategií", které mohou mít formu záměru určující vývoj ekonomického subjektu a jeho věcnou stránku, nebo formu metod, nástrojů a opatření, prostřednictvím kterých jsou prosazovány strategie věcné.
Klíčová slova:
organizace
swot
analýza
prognóza
strategie
taktika
Obsah:
- Úvod
1. Představení organizace 4
1.1 Struktura společnosti 4
1.2 Strategie a řízení ve společnosti 5
1.3 Poslání společnosti 5
2. Analýza současného stavu 6
2.1 SWOT analýza 6
2.2 Analýza makroprostředí 7
2.3 Finanční analýza 8
3. Návrh strategie č. 1 10
3.1 Prognóza vývoje okolí organizace 10
3.2 Doporučená strategie a taktika 10
4. Návrh strategie č. 2 11
4.1 Prognóza vývoje okolí organizace 11
4.2 Doporučená strategie a taktika 11
5. Návrh strategie č. 3 12
5.1 Prognóza vývoje okolí organizace 12
5.2 Doporučená strategie a taktika 12
Závěr
Seznam použité literatury
Zdroje: