Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž. Etické otázky ochrany spotřebitele.
Popis:
Tato seminární práce je zaměřena na podnikatelskou etiku, tedy chování firem jak v České republice, tak také v zahraničí. Práce je zaměřena především na vymezení a zmapování důležitých pojmů v oblasti nekalých obchodních praktik, nekalé soutěži a také v oblasti etických otázek ochrany spotřebitele.
V současné době je velmi důležité, aby podnikatelské subjekty přistupovali k etické stránce aktivně a se zájmem etiku v podnicích prosazovat, udržovat a také řídit. Řada neetických konfliktů vzniká kvůli penězům a moci.
Cílem této semestrální práce je nastínit teoretické poznatky o dané problematice a následně uvést konkrétní příklady ve společenské praxi.
Klíčová slova:
obchodní praktiky
nekalá soutěž
etické otázky
ochrana spotřebitele
nekalé praktiky
Obsah:
- 1. Úvod 1
2 Teoretická část 2
2.1 Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž 3
2.1.1 Vymezení základní pojmů k nekalým obchodním praktikám 3
2.1.2 Vymezení základních pojmů k nekalé soutěži 4
2.1.3 Právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži 6
2.2 Etické otázky ochrany spotřebitele 7
3 Praktická část 8
3.1 Příklad z praxe - kamikaze versus redbull 9
3.2 Příklad z praxe - coca cola versus pepsi 9
3.3 Příklad z praxe - šmejdi 10
3.4 Příklad z praxe - neetické chování prodejců 11
4 Závěr 13
4.1 Vlastní pohled a názor - nikol čočková 14
4.2 Vlastní pohled a názor - barbora čechová 15
4.3 Vlastní pohled a názor - aneta valterová 15
4.4 Vlastní pohled a názor - simona štalzerová 15
Seznam použitých zdrojů 17
Zdroje:
- Zákon č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník. [online]
- Zákon č. 40/2009 Sb., Trestní zákoník.[online]
- FRÁNEK, Tomáš. Jak se šidí v obchodech: Deset triků, které zdraží nákup. In: Aktuálně.cz [online]
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.