Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Ocenění podniku Crocodille, ČR spol. s. r. o.

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
2 x
Velikost
1,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
12498
Poslední úprava
09.08.2018
Zobrazeno
1 129 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Každé oceňování podniku představuje individuální a velmi složitý proces. Jedná se o disciplínu, která je v praxi velmi rozšířená. Důvody pro ocenění podniku mohou být různé. Nejčastějšími důvody nutnosti ocenění je například koupě nebo prodej podniku, vstup nových společníků do společnosti. Ocenění je často využíváno také při fúzích a přeměnách podniků. V současné době je zaznamenán narůstající počet fúzi a to zejména v důsledku globalizace a rostoucí propojenosti národních ekonomik.
Cílem seminární práce je provést kompletní ocenění vybraného podniku pomocí výnosových metod (metoda DCF entity a metoda ekonomické přidané hodnoty). Součástí ocenění je stanovení tržní hodnoty podniku. V rámci oceňovacího procesu musí být zohledněny také vnější vlivy, které na podnik působí v současnosti nebo mohou působit v budoucnu. V úvodu ocenění je nezbytné provést strategickou analýzu, jejímž vyústěním je finanční analýza podniku. Z provedené finanční analýzy by mělo být zřejmé, zda splňuje podmínku nepřetržitého trvání.
Pro svou práci jsme zvolily společnost Crocodille, ČR spol. s r.o. Jedná se o výrobce baget a sendvičů, který působí nejen na českém, ale i zahraničním trhu. Jako zdroj informací, ze kterých bude pro účely této práce čerpáno jsou sekundární data z veřejně dostupných zdrojů. Jedná se především o výroční zprávy společnosti a její webové stránky. Další potřebná data budeme čerpat z oficiálních stránek Českého statistického úřadu, Ministerstva financí ČR a ČNB. Ze zahraničních zdrojů lze zmínit oficiální web profesora Damodarana nebo weby ratingových agentur. 

Klíčová slova:

strategická analýza

finanční analýza

generátor hodnoty

prognóza tržeb

finanční plán

rozvaha



Obsah:
  • 1 Úvod 1
    1.1 Představení společnosti 2
    2 Strategická analýza 2
    2.1 Analýza vnějšího potenciálu 2
    2.1.1 Analýza konkurence 5
    2.1.2 Analýza vnitřního potenciálu firmy 6
    2.1.3 Vymezení relevantního trhu a jeho prognóza 7
    2.1.4 Vývoj tržního podílu 8
    2.1.5 Prognóza tržeb společnosti 9
    3 Finanční analýza 9
    3.1 Horizontální a vertikální analýza výkazů 10
    3.1.1 Analýza majetku 10
    3.1.2 Analýza zdrojů financování 11
    3.1.3 Analýza výkazů zisků a ztrát 12
    3.2 Analýza poměrových ukazatelů 13
    3.2.1 Analýza likvidity 13
    3.2.2 Analýza zadluženosti 15
    3.2.3 Analýza rentability 16
    3.2.4 Altmanův model - verze pro nekótované podniky 18
    3.3 Rozdělení majetku 21
    4 Generátory hodnoty 21
    4.1 Prognóza tržeb 21
    4.1.1 Prognóza ziskové marže 22
    4.1.2 Investice do pracovního kapitálu 24
    4.1.3 Investice do dlouhodobého majetku 25
    4.2 Předběžné ocenění 27
    5 Finanční plán 27
    5.1 Plánovaný výkaz zisku a ztrát 27
    5.2 Plánovaná rozvaha 28
    5.3 Plánovaný výkaz CF 30
    6 Stanovení nákladů kapitálu 31
    7 Výsledné ocenění metodou DCF 32
    8 EVA 34
    9 Závěr 36
    10 Seznam použité literatury 37
    11 Seznam tabulek, obrázků a grafů 39
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše