Oligopol - seminární práce
«»
Popis:
Oligopol je forma nedokonalé konkurence.
Podle Mankiwa je podstatou oligopolního trhu to, že na něm existuje pouze několik málo prodávajících, kteří nabízejí podobnou či identickou produkci. Takovým příkladem pro nás může být trh tenisových míčků, světový trh ropy (několik zemí na Středním východě kontroluje většinu světových zásob této suroviny). Každý čin na takovém trhu může mít tedy dalekosáhlý dopad na zisky ostatních prodávajících. Z čehož můžeme tedy odvodit, že oligopoly jsou vzájemně závislejší než firmy v dokonalé konkurence.
Klíčová slova:
oligopol
kartel
OPEC
nashova rovnováha
ekonomie spolupráce
politika
obchod
Obsah:
- 1. Oligopol -1-
2. Kartel -1-
3. Rovnováha oligopolu -2-
4. Nashova rovnováha -2-
5. OPEC -3-
6. Teorie her a ekonomie spolupráce -3-
7. Politika proti oligopolům -5-
8. Překážky obchodu a antitrustové zákony -5-
9. Bariéry vstupu -7-
Zdroje:
- Mankiw, N. G.: Zásady ekonomie. Grada Publishing 2000 - kap. 16.
- Holman, R.: Ekonomie. C. H. Beck, Praha 2002 - kap. 6.
- Schiller, R. B.: Mikroekonomie dnes. Computer Press, Brno 2004 - kap. 10.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.