Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Oorganizační formy vyučování

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
2774
Poslední úprava
07.02.2014
Zobrazeno
1 459 x
Autor:
cookiecrisp
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
„Způsob uspořádání všech složek (činnosti učitele, žáka, učiva a věcných prostředků vyučování), který se děje v určitých časových a prostorových podmínkách.“

Členění organizačních forem vyučování:

a) podle součinnosti učitele a žáka, žáků (interpersonální kritérium) - frontální, individuální, párové, skupinové a kooperativní vyučování.
b) podle diferenciace a individualizace žáků ve vyučování - individualizované (žák pracuje, učí se vlastním tempem, podle svých schopností, např. koncepce Daltonského plánu) a diferencované vyučování (vnější diferenciace žáků - podle úspěšnosti žáků; vnitřní diferenciace - podle schopností a zájmů žáků)
c) při realizaci projektů a integrovaných učebních celků (např. projektové vyučování, nebo epochové vyučování u škol waldorfských, apod.)
d) další specifické OFV (domácí práce, otevřené vyučování, apod.)
e) podle časového a prostorového uspořádání

Volba OFV závisí na:
• výukovém cíli
• charakteru učiva
• připravenosti a zkušenostech učitele
• připravenosti a specifických potřebách žáků
• volbě výukové metody
• časových a prostorových možnostech školy, třídy
• podmínkách školy jako celku

Klíčová slova:

vyučování

žák

učitel

metoda

výuka



Obsah:
  • Obsah 1
    1 Organizační formy vyučování () 2
    2.1 Frontální (hromadné) vyučování (,) 3
    2.2 Individuální vyučování 4
    2.3 Skupinové a párové vyučování ( ,,, ) 5
    Párové (dyadické) vyučování 5
    2.4 Kooperativní vyučování (,,) 7
    Plánování a realizace kooperativního vyučování (,) 9
    3 Individualizace a diferenciace v procesu učení (, 10
    4 Realizace projektů a integrovaných učebních celků 11
    4.1 Projektové vyučování ( 11
    4.2 Integrované učební celky () 12
    5 Další formy organizačních forem vyučování 12
    5.1 Domácí práce žáků () 12
    5.2 Otevřené vyučování () 13
    6 Organizační formy vyučuvání z hlediska časového a prostorového uspořádání (, ) 14
    7 Závěr 16
    8 Použitá literatura a elektronické zdroje 17

Zdroje:
  • CARLGREN, Frans. Výchova ke svobodě : Pedagogika Rudolfa Steinera. Obrazy a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. 1. vyd. Praha: Baltazar, 1991. 263s. ISBN 80-900307-2-6.
  • ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika pro učitele - modul B. Plzeň : ZČU, 2008. Elektronický zdroj (eBook ).
  • JANOŠKOVÁ, Dagmar, ONDRÁČKOVÁ, Monika, ČÁBALOVÁ, Dagmar. Občanská výchova 7 ; Rodinná výchova 7 : příručka učitele pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2004.181 s. ISBN 80-7238-326-4.
  • KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2001. 179s. ISBN 80-246-0192-3.
  • KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. 1. vyd. Kladno: o.s. AISIS, 2005. 141s. ISBN 80-239-4668-4.
  • KOŘÍNEK, Miroslav. Didaktika základní školy. 1.vyd. Praha: SPN, 1984. 175s.
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2008. 380s. ISBN 978-80-7367-427-4.
  • SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1821-7. Kapitola 9, Organizační formy vyučování, s. 219-248.
  • SOLFRONK, Jan. Organizační formy vyučování. Praha: Katedra školní pedagogiky pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, 1991. 67s. ISBN 80-7066-334-0.
  • KALHOUS, Zdeněk., OBST, Otto. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 447s. ISBN 80-7178-253-X.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše