Optimalizace převodovky s redukcí otáček
Popis:
Řešení:
Návrh:
Převodovka je řešena pro případ kusové výroby s ohledem na jednoduchost a cenu výroby samotného kusu. Z tohoto důvodu jsou omezeny počty odlitků a byl kladen důraz na použití co největšího počtu normalizovaných součástí.
Pro kuželové soukolí převodovky byly zvoleny šikmé zuby, pro čelní ozubení kvůli snadnějšímu řazení zuby přímé. K přeřazení na jiný převodový poměr dochází posuven kol na jednom hřídeli v drážkování.
Optimalizace:
Smyslem optimalizace je zlepšení chodu převodovky, plynulejší chod, menší nároky na údržbu, menší výrobní náklady a i její větší využití. Z tohoto důvodu byly provedeny značné změny v konstrukci. Převodovka nyní má kola pouze se šikmými zuby s korekcemi, které zlepší záběrové vlastnosti, a řazení je prováděno pomocí synchronních třecích kuželových spojek, čímž je možno řadit i za chodu převodovky. Skříň převodovky byla zmenšena a její stěny zúženy. Korekce ozubení je provedena pouze u kol s čelním ozubením, u kuželových kol se záběrové poměry mohou změnit vzájemným nastavením.
Klíčová slova:
výpočty
převodová čísla
krouticí moment
ozubená kola
návrh per
drážkování
řetězový převod
Obsah:
- Řešení:
Výpočty:
Převodová čísla:
Krouticí moment:
Pevnostní návrh a kontrola kuželového ozubení:
Rozměry ozubených kol:
Silové poměry na hřídelích:
Návrh per:
Návrh a kontrola ložisek:
Kontrola drážkování:
Výpočet pružiny spojky:
Řetězový převod:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.