Popis:
Úvod- Určení cíle plánované organizační reformy
Pro vypracování seminárního úkolu jsem si zvolil fiktivní organizaci, jejíž problémy jsem si sám vymyslel. Firma, kterou jsem si zvolil pro vypracování seminárního úkolu je fiktivní střední podnik, zaměstnávající kolem jednoho sta zaměstnanců. Firma působí v oblasti telemarketingu a zabývá se oslovováním potenciálních klientů, kterým nabízí své služby po telefonu.
Firma se však potýká se zvýšenou fluktuací na pozicích operátorů telemarketingu.
Zaměstnanci této sekce si stěžují, že při prvním nástupu do zaměstnání sice probíhají vstupní školení, ale jsou pouze velmi slabého informativního charakteru. Pořádně tedy netuší, jaké jsou cíle firmy, jaká je její a co mohou očekávat od své pozice, jaká jsou jejich práva a povinnosti a rovněž často nerozumí produktu, který prodávají.
Co se týká vnitřní situace firmy, tento problém může vést k nízké atraktivitě firmy pro potenciální zaměstnance. Dále se tento problém může projevit špatnou atmosférou uvnitř firmy, která by mohla vést k propadu pracovních výkonů jednotlivých zaměstnanců. Z vnějšího pohledu na situaci firmy může tento problém mimo jiné způsobit špatnou pověst firmy a to nejen mezi potenciálními zaměstnanci, ale také například pro možné kupující daných produktů, což by se mohlo projevit například ušlými zisky.
Klíčová slova:
teambuilding
interní rotace
call centrum
motivace lidí
zaměstnanec
reformní cíle
Obsah:
- Úvod- Určení cíle plánované organizační reformy
Swot analýza telemarketingové společnosti:
Příležitosti pro plánování organizační reformy
Hrozby pro plánování organizační reformy
Silné stránky organizace z hlediska reformních cílů
Slabé stránky organizace z hlediska reformních cílů
Původní a alternativní cíl
Druhá část seminární práce
Strategie změny
Teoretické myšlenkové koncepty
Koncept učící se organizace
Motivace lidí ve firmě
Maslowova Hierarchie potřeb
E-learning
Interní rotace
Metoda zpětné vazby (feedback)
Jazykové vzdělávání
Teambuilding
Organizační zajištění reformy
Manažer call centra
Supervizor/teamleader
Lektor nebo kouč
Zaměstnanec
Kontrola činnosti a vyhodnocení
Použitá literatura
Internetové zdroje
Zdroje:
- Armstrong, M. Personální management. Vyd. 1. Praha: Grada ,1999.
- Bartoňková, H. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010.
- Hroník, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007.
- Santlerová K. a kol. Telemarketing v praxi: Jak profesionálně telefonovat se zákazníky. Praha: Grada, 2011.
- Tureckiová, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada, 2004.
- Vodák J., Kucharčíková A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007.