Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Pedagogicko psychologická diagnostika dítě předškolního věku při nástupu do školky

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
8 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10041
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
1 809 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod
V této seminární práci jsem se zaměřil na tříleté děvčátko v době těsně před jeho nástupem do mateřské školy. Při diagnostice byla využívána především metoda pozorování, rozhovoru a analýzy činnosti.

Stručná charakteristika dítěte předškolního věku
Podle Vágnerové (4) trvá předškolní období přibližně od tří do šesti let. Přitom konec tohoto období mívá individuální časovou lokalizaci, protože není určen jen fyzickým věkem, ale hlavně sociálním mezníkem - nástupem do školy.
Pro rodiče i dítě by se mělo jednat o radostné období, ve kterém se začíná propojovat vše v rozené s tím, co se výchovou a učením stane základem budoucí dospělé osobnosti.
Diagnostika
Rodinná anamnéza
Matka 35 let, VŠ, lékařka, dva sourozenci, starší bratr a mladší sestra, rodiče rozvedení. Otec 33 let, VŠ, zaměstnán ve středním managementu zdravotnického zařízení, bez sourozenců, rodiče rozvedení. Mladší sourozenec, sestra, 1 rok.

Klíčová slova:

diagnostika

předškolní věk

rodinná anamnéza

tělesný vývoj

myšlení

řeč

fantazie

představivost



Obsah:
  • Úvod
    Stručná charakteristika dítěte předškolního věku
    Diagnostika
    Rodinná anamnéza
    Osobní anamnéza
    Tělesný vývoj
    Pohybový vývoj (jemná a hrubá motorika)
    Kresba
    Myšlení a řeč
    Vnímání (aktivita, tempo, pozornost, učení)
    Fantazie a představivost, hra
    Citový a sociální vývoj
    Závěr
    Literatura

Zdroje:
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. 2. vyd. Praha: H & H, 1993. ISBN 8085467062.
  • DVOŘÁKOVÁ, Miroslava. Pedagogicko psychologická diagnostika. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1995. ISBN 8070401435.
  • KOSÍKOVÁ, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
  • VÁGNEROVÁ M. Vývojová psychologie, Praha: Karolinum, 1997. s. 107, SZÚ
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše