Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Podnikatelský plán - Jihomoravské inovační centrum z.s.p.o.

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
5847
Poslední úprava
01.06.2015
Zobrazeno
1 178 x
Autor:
petr.cerny
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podnikatelský plán
Účel vypracování podnikatelského plánu má několik rovin:
- Pro podnikatele je tento dokument možností zamyslet se ve strukturované formě nad jednotlivými oblastmi své podnikatelské myšlenky, analyzovat je a předem ošetřit rizika či slepé uličky projektu. Podnikatelský plán také definuje cíle projektu a navrhuje jednotlivé kroky, u kterých je předpoklad, že k těmto cílům povedou.
- Pro investory, banky, inkubátor, případně další relevantní instituce představuje podnikatelský plán možnost nahlédnout do podstaty předkládaného projektu a zhodnotit, zda je výhodné do takého projektu investovat - v případě investorů a bank peníze, v případě inkubátoru čas, podpůrné služby a v neposlední řadě také finanční prostředky.

Rozsah podnikatelského plánu závisí do značné míry na typu a náročnosti podnikatelského záměru. U většiny začínajících firem by měl být dostatečný dokument o cca 10 - 20 stranách A4. V dokumentech tohoto typu jednoznačně platí stručnost nade vše a text by měl být maximálně podpořen ověřenými daty, fakty a čísly.

Podnikatelský plán je zpravidla dokument střednědobý, což znamená, že by měl být tvořen na 3 - 5 let (v závislosti na typu podnikání a potřebách projektu).

V dalším textu následuje struktura podnikatelského plánu a přiblížení typického obsahu jednotlivých kapitol.

Klíčová slova:

podnikatelé

analýza

produkt

zákazníci

swot

finance

náklady

cash-flow



Obsah:
  • 1 Stručné shrnutí 4
    2 Popis klíčových bodů projektu 4
    2.1 Produkt 4
    2.2 Zákazníci 4
    2.3 Ochrana duševního vlastnictví 5
    2.4 Tým 5
    2.5 Cíle projektu 5
    3 Analýzy 6
    3.1 Trh 6
    3.1.1 Segmenty 6
    3.1.2 Konkurenční produkty 6
    3.1.3 Síla konkurentů 6
    3.2 Dodavatelé 6
    3.3 Odběratelé 7
    3.4 Výrobní proces a nákladová rozvaha (pokud relevantní) 7
    3.5 Výzkum a vývoj - faktory obecného okolí, např. právní normy 7
    4 Shrnutí - swot 7
    5 Návrhová část 8
    5.1 Cíle 8
    5.2 Strategie 8
    5.2.1 Produkty - co budeme vyrábět / poskytovat 9
    5.2.2 Ceny - za kolik 9
    5.2.3 Distribuce - kde a komu 9
    5.2.4 Propagace - jak zaujmete zákazníka 9
    5.2.5 Procesy - jak je zorganizována výroba nebo dodávka služeb 9
    5.2.6 Lidé 9
    6 Finance 10
    6.1 Náklady 10
    6.1.1 Před spuštěním projektu 10
    6.1.2 Náklady během fungování projektu 10
    6.2 Předpoklad příjmů 10
    6.3 Projekce cash-flow 10
    6.4 Finanční zajištění projektu 11
    7 Analýza rizik 11
    7.1 Vnitřní rizika projektu 11
    7.2 Vnější rizika projektu 11
    7.3 Opatření k minimalizaci rizik 11
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše