Popis:
Úvod
Cílem mé seminární práce je seznámit vás s podporou prodeje. Jedná se o techniku, kterou realizuje marketingový plán. Spolu s dalšími součástmi, například reklamou, má zajisti cíle marketingu, ale v prvé řadě zvýšení prodejnosti daného výrobku či služeb (nadále produktu).
1. Teoretická část
1.1 Úkoly a plánování podpory prodeje
Podpora prodeje je přístup, který se liší od reklamy, osobního prodeje a publicity (vztahů s veřejností) tím, že to je neosobní komunikace, která dává zákazníkovi určitý motiv k okamžitému nákupu (zvýhodněné kupóny na nákup produktu, soutěže a výhry, vzorky zdarma a prémie).
Úkoly podpory prodeje:
1) Přimět zákazníky, aby vyzkoušeli nové produkty.
2) Zvýšit mimosezónní prodej.
3) Zvýšit prodeje v obdobích, která souvisejí s hlavními společenskými, prázdninovými a dalšími příležitostmi (výstavy, veletrhy).
4) Podnítit zprostředkovatele k úsilí prodávat produkty.
5) Zajistit propagační materiály akcí.
Plánování podpory prodeje:
Tento plán podpory prodeje by měl mít stejně jako v případě reklamy písemnou
podobu a měl by být připravován jako nedílná součást komplexního marketingového plánu.
Klíčová slova:
teorie
plánování podpory prodeje
snížení ceny
prémie
sleva
kupóny
Obsah:
- Úvod…………………………………………………………………..3
1. Teoretická část………………………………………………….4 - 9
1.1 Úkoly a plánování podpory prodeje…………........................4 - 6
1.2 Techniky podpory prodeje…………………..………….…...7 - 8
1.21 Metoda speciální komunikace……………...……….7
1.22 Specializovaná nabídka………………………..……8
1.3 Výhody a nevýhody podpory prodeje………………….……….9
2. Praktická část……………………………………………………...10
Závěr..…………………………………………..................................11
Seznam použité literatury……………………………………………12
Zdroje:
- Kotler, P., Marketing, 2.vyd., Prentice Hall, 2002, ISBN 073520179X