Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Předmět managementu, jeho formování a rozvoj v novém tisíciletí

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
2 x
Velikost
1,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3138
Poslední úprava
22.04.2014
Zobrazeno
575 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Vznik a školy managementu
 spjat s nástupem industriální společnosti,
 o vzniku MN jako praktické činnosti lidí zaměřené na určení cílů, jejich plnění a hodnocení je možno hovořit už od momentu vzniku lidstva,
 MN se rodí tehdy, když si člověk uvědomuje možnost podílet se o zabezpečení svojí existence
s jiným člověkem a cílevědomě začíná tuto možnost využívat,
  názory, že MN jako soustava poznatků vzniká zároveň se vznikem písma, či vynálezem tisku
Sumerové - znali příběh vzniku života na Zemi, Sluneční soustavu, poznatky asi ze sto oblastí vědy, které získali od mimozemských bohů (civilizací), své poznatky zapisovali klínovým písmem na hliněné desky - informace o hvězdách a planetách, obrovské matematické znalosti (uměli už integrovat?), tajemství metalurgie, zemědělství, stavba vodovodů, vědomosti jak řídit komunitu, obec, město a jiné.
Egypt - stavbu pyramid řídil štáb v čele s vysokým státním úředníkem podléhajícím přímo královi - dokonalý systém skládající se z mnoha částí (strava a ubytování otroků, nástroje a efektivnější zásobování surovinami, plán stavby - umístění, sklon a výška, použitý materiál).
Čína - Konfuciova podobenství obsahují pravidla pro řízení státu a komunit. Každému své místo - potřeba vybírat na místa státních úředníků čestných, nesobeckých, rozumných a schopných lidí.
Řekové - Athénský stát s jeho radami, lidovými soudy, administrativními úředníky a radou generálů. Sokrates - řídit stát by měli zruční (šikovní) a moudří lidé.
Řím - s jeho magistráty a jejich funkčními oblastmi pravomoci a stupňů důležitosti svědčí o organizačních znalostech Římanů.

Klíčová slova:

management

štát

pyramida

podnikáni

obchod

společnost



Obsah:
  • Obsah
    1 Předmět managementu, jeho formování a rozvoj v novém tisíciletí 6
    2 Baťova soustava řízení a možnosti jejího využití pro moderní mn 9
    3 Podnikání jako hospodářský objekt řízení 10
    4 Funkce řízení a jejich uplatňování 14
    5 Informace, informační systémy 18
    6 Komunikace a management 20
    7 Osobnost a kompetence pro práci manažera 22
    8 Motivace a řízení 25
    9 Time management a self mn v práci manažera 30
    10 Úloha personálního řízení v systému řízení podniku 34
    11 Vyhledávání, výběr, příjem, adaptace pracovníků 36
    12 Odborná příprava a profesionální rozvoj pracovníků 40
    13 Podniková kultura a řízení podniku 43
    14 Vytváření pracovních podm. a personální řízení 45
    15 Pracovně-právní vztahy (labour law relations) a personální řízení 46
    16 Vznik a vývoj marketingu, základní pojmy 48
    17 Řízení marketingového procesu 52
    18 Distribuce 56
    19 Služby a jejich vlastnosti 59
    20 Model chování spotřebitele a kupní rozhodování 61
    21 Poznávání konkurence 66
    22 Marketingová komunikace 68
    23 Marketingové technologie 70
    24 Marketingové výzkumné systémy 73
    25 Proces marketingového výzkumu 75
    26 Výzkumné přístupy sběru informací 77
    27 Kvantitativní a kvalitativní metody v mr výzkumu 81
    28 Výzkum velikosti a struktury trhu 84
    29 Způsoby předvídání a měření poptávky 85
    30 Výzkum tržních nástrojů 87
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše