Problematika komunikace a přístupy k pacientům s agresivními projevy
«»
Popis:
Komunikace mezi zdravotníkem a agresivním pacientem je vždy velice náročná. Proto je při tomto jednání nutné zachovat profesionální přístup a dodržovat určitá pravidla, díky čemuž se nám podaří tuto situaci adekvátně zvládnout. Je nutné pochopit, že ne každý pacient dokáže zvládnout novou a zejména problémovou situaci. Často prožívá úzkost, má strach, je nespokojený s průběhem léčby, je zklamán z prognózy nebo trpí bolestmi. Tyto okolnosti, a mnoho dalších, mohou způsobit nepříznivou reakci nemocného a posléze se tato nepříznivá reakce může vystupňovat až v agresi (Zacharová, 2009).
Klíčová slova:
agresivita
pacient
agrese
zdravotnictví
komunikace
Obsah:
- Úvod
Agrese a agresivita
Projevy:
Spouštěče
Formy agresivního chování
Komunikace
Všichni zdravotničtí pacienti se musejí vyvarovat:
Zvládání agrese
Jak odvrátit fyzické napadení
Citace
Zdroje:
- HARSA, Pavel. Současné projevy agrese. Psychiatrie pro praxi [online]
- ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Jaroslava KRÁLOVÁ. 2009. Základní otázky komunikace: komunikace (nejen) pro sestry. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-599-4.
- VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. 2005. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada. ISBN 9788024712628.7.
- VENGLÁŘOVÁ, Martina. 2007. Problematické situace v péči o seniory: příručka pro zdravotnické a sociální pracovníky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2170-5.
- ZACHAROVÁ, Eva. Agresivní pacient v klinické praxi zdravotníků. Interní medicína pro praxi. 2009, 2009(10), 471.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.