Psychologie trhu
Popis:
Pracovníci včerejšího marketingu se domnívali, že nejdůležitější dovedností je schopnost nacházet nové zákazníky a obsluze svých současných zákazníků se věnovali s menším zá-palem.
Dnes se pracovníci marketingu všeobecně shodují na pravém opaku . Udržovat a pěstovat si zákazníky je ze všeho nejdůležitější. Podnik na získání každého ze svých současných zákazníků vynaložil spoustu peněz a konkurenti se snaží přetáhnout je k sobě. Ztracený zákazník představuje více než jen ztrátu příštího prodeje; podnik přichází o budoucí zisk z celoživotních nákupů tohoto zákazníka. A pak jsou tu náklady na přilákání jiného zákaz-níka, který by ho nahradil. Podle studií Výzkumného programu technické pomoci (TARP) jsou náklady na přilákání nového zákazníka pětkrát vyšší než náklady na udržení spokoje-nosti zákazníka současného. Ještě horší je, že bude trvat několik let, než nákupy nového zákazníka dosáhnout úrovně nákupů zákazníka ztraceného.
Klíčová slova:
marketing
psychologie
trh
propagace
kultura
Obsah:
- 1 Péče o zákazníky 3
1.1 Definice zákazníka a jeho očekávání 3
1.2 Zákaznická věrnost 4
1.3 Evidence zákazníků 4
1.4 Cíle zákaznické orientace v marketingu 5
1.5 Cíle zákaznické orientace v prodeji 6
1.6 Cíle zákaznické orientace v jakosti 6
2 Psychologie a propagace 7
2.1 Psychologie a tvorba propagačních prostředků 8
2.1.1 Co je důležité pro dobrý inzerát? 8
2.1.2 Titulek 8
2.1.3 Umístění 9
2.1.4 Velikost inzerátu 9
2.1.5 Písmo 9
2.1.6 Obrazy v reklamě 10
2.1.7 Jaký obraz si nejlépe zapamatujeme 10
2.1.8 Akustické obrazy 10
2.1.9 Působení barev v reklamě 11
2.1.10 Využití motivu strachu v reklamě 11
2.1.11 Humor v reklamě 12
3 Zvláštnosti zahraničních trhů 13
3.1 Kultura a spotřební chování 13
3.2 Kulturní hodnoty a chování spotřebitelů 13
3.3 Kulturní odlišnosti a marketingová strategie 14
3.4 Propagace na zahraničních trzích 15
3.5 Kultura a faktory ovlivňující propagaci 15
3.6 Obchodní jednání se zahraničními partnery 17
3.6.1 Průběh obchodního jednání 17
Seznam použité literatury 18
Seznam obrázků 19
Zdroje:
- JELÍNEK, Jiří. Změna marketingového myšlení : na zákaznicky orientovanou společnost, budování pevných vztahů s firemním trhem [online]. Bratislava : Update software s. r. o.
- KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha : Grada Publishing, 1998. 160 s. ISBN 80-7169-632-3.
- VLACH, Robert. Péče o zákazníky [online].
- VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. rozš. vyd. Pra-ha : Grada Publishing, 2002. 249 s. ISBN 80-247-0402-1.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.