Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Psychologie trhu

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
6 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
3186
Poslední úprava
22.04.2014
Zobrazeno
1 080 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pracovníci včerejšího marketingu se domnívali, že nejdůležitější dovedností je schopnost nacházet nové zákazníky a obsluze svých současných zákazníků se věnovali s menším zá-palem.
Dnes se pracovníci marketingu všeobecně shodují na pravém opaku . Udržovat a pěstovat si zákazníky je ze všeho nejdůležitější. Podnik na získání každého ze svých současných zákazníků vynaložil spoustu peněz a konkurenti se snaží přetáhnout je k sobě. Ztracený zákazník představuje více než jen ztrátu příštího prodeje; podnik přichází o budoucí zisk z celoživotních nákupů tohoto zákazníka. A pak jsou tu náklady na přilákání jiného zákaz-níka, který by ho nahradil. Podle studií Výzkumného programu technické pomoci (TARP) jsou náklady na přilákání nového zákazníka pětkrát vyšší než náklady na udržení spokoje-nosti zákazníka současného. Ještě horší je, že bude trvat několik let, než nákupy nového zákazníka dosáhnout úrovně nákupů zákazníka ztraceného.

Klíčová slova:

marketing

psychologie

trh

propagace

kultura



Obsah:
  • 1 Péče o zákazníky 3
    1.1 Definice zákazníka a jeho očekávání 3
    1.2 Zákaznická věrnost 4
    1.3 Evidence zákazníků 4
    1.4 Cíle zákaznické orientace v marketingu 5
    1.5 Cíle zákaznické orientace v prodeji 6
    1.6 Cíle zákaznické orientace v jakosti 6
    2 Psychologie a propagace 7
    2.1 Psychologie a tvorba propagačních prostředků 8
    2.1.1 Co je důležité pro dobrý inzerát? 8
    2.1.2 Titulek 8
    2.1.3 Umístění 9
    2.1.4 Velikost inzerátu 9
    2.1.5 Písmo 9
    2.1.6 Obrazy v reklamě 10
    2.1.7 Jaký obraz si nejlépe zapamatujeme 10
    2.1.8 Akustické obrazy 10
    2.1.9 Působení barev v reklamě 11
    2.1.10 Využití motivu strachu v reklamě 11
    2.1.11 Humor v reklamě 12
    3 Zvláštnosti zahraničních trhů 13
    3.1 Kultura a spotřební chování 13
    3.2 Kulturní hodnoty a chování spotřebitelů 13
    3.3 Kulturní odlišnosti a marketingová strategie 14
    3.4 Propagace na zahraničních trzích 15
    3.5 Kultura a faktory ovlivňující propagaci 15
    3.6 Obchodní jednání se zahraničními partnery 17
    3.6.1 Průběh obchodního jednání 17
    Seznam použité literatury 18
    Seznam obrázků 19

Zdroje:
  • JELÍNEK, Jiří. Změna marketingového myšlení : na zákaznicky orientovanou společnost, budování pevných vztahů s firemním trhem [online]. Bratislava : Update software s. r. o.
  • KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha : Grada Publishing, 1998. 160 s. ISBN 80-7169-632-3.
  • VLACH, Robert. Péče o zákazníky [online].
  • VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. rozš. vyd. Pra-ha : Grada Publishing, 2002. 249 s. ISBN 80-247-0402-1.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše