Psychologie vyučování a výchovy
Popis:
Při vyslovení pojmu ,,školská reforma“ si mnozí vybaví tu nejznámější, a dalo by se říci ve své době, pokrokovou reformu Marie Terezie.
Když byla vynesena papežská bula, rušící jezuitský řád 1773, dostal se světské vládě do rukou obrovský majetek. „Odhaduje se, že jen v českých zemích představoval hodnotu osmi miliónů zlatých.“ Navíc zde tento řád vládl školství - vlastnil Karlovu univerzitu a všechna gymnázia. Přijetí papežské buly napomohlo vytvoření studijního fondu, do nějž byl převeden majetek jezuitského řádu a měl sloužit výhradně k reformě školského systému. Ta se opravdu uskutečnila. Odklonila školství od zaběhlých tradic církevních, ale nevytvořila ani školství příliš moderního charakteru, aby jej uchránila před podobným zhoubným vlivem státu, jaký doposud měla církev.
Reforma školství za Marie Terezie velmi významně ovlivnila další vývoj tehdejší společnosti a v jisté míře vycházíme z jejích základů i my.
Klíčová slova:
reforma
psychologie
výchova
Maria Terezia
fond
Obsah:
- Školská reforma - o edukaci a zdraví žáků"
1. Primárním cílem výchovného působení by mělo být vedení dětí ke zdravému životnímu stylu,
2. Výchovný cíl by měl být podporován nejen samotnými učiteli pověřenými vedením dětí v oblasti zdravého životního stylu
3. Dalším cílem by měla být i pomoci dítěti s chronickým onemocněním, dítěti s poruchou příjmem potravy či obéznímu dítěti ve třídním kolektivu
4. Výchova dětí ke zdravému životnímu stylu je záležitostí dlouhodobou, vyžadující systematické působení
Zdroje:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.