Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Řízení dodavatelských vztahů

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2491
Poslední úprava
12.12.2013
Zobrazeno
1 413 x
Autor:
keepcup
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod:
Tématem mé seminární práce je Řízení dodavatelských vztahů konkrétní obchodní či výrobní firmy. V dnešní době se fungující společnost neobejde bez spolehlivých dodavatelů, konkurence je silná, místní trh je přesycený, nabídka převyšuje poptávku, a proto je důležité, aby si společnost vytvářela ,,vřelé‘‘ vztahy se svými dodavateli a tím získala další ,,esa‘‘ jako výhodu podnikání navíc. Ačkoli je řízení dodavatelských vztahů, dosahování optimálních vztahů s dodavateli důležitým a moderním přístupem, mnoho firem tuto skutečnost opomíjí.

Vztahy s dodavateli tvoří jakési pomyslné propojení vnějšího prostředí s prostředím vnitropodnikovým. Někteří odborníci na tuto problematiku hovoří, že o spokojenosti zákazníků rozhoduje již kvalita nakupovaných vstupů, která je přímo úměrná kvalitě vztahů s dodavateli.

V souvislosti s moderním pojetím, není dodavatel chápán jako protivník, kterého musíme co nejvíce ,,vyždímat,‘‘ aby nám umožnil ty nejvýhodnější ceny produktů, nýbrž jako partner, se kterým bychom měli udržovat vzájemně prospěšné vztahy, ve kterých si budeme vyměňovat množství cenných informací.

Metodou hodnocení dodavatelů, pravidelnou kontrolou této činnosti si může podnik ověřit, je-li jeho dodavatel dostatečně kvalitní, vykazuje-li spolupráce s ním zlepšující se tendence, či naopak. Takovéto zjištění může vézt k důležitým rozhodnutím, například o ukončení pracovního vztahu s dodavatelem, či naopak k prodloužení smlouvy, vytváření společných vizí a projektů apod.

Pro účely seminární práce jsem si vybrala společnost Igor Láník - Techservis Boskovice, firma se zabývá výrobou nebezpečných chemických látek a prostředků a následně jejich prodejem. Výrobky jsou klasifikovány jako toxické a vysoce toxické. Společnost se na českém trhu pohybuje již 21 let.

Klíčová slova:

společnost

firma

dodavatel

vztah

partnerství



Obsah:
  • Obsah
    Úvod 1
    1 TEORETICKÁ VÝCHODISKA 3
    1.1 FÁZE VÝBĚRU DODAVATELŮ A ŘÍZENÍ DODAVATELSKÝCH VZTAHŮ 3
    1.2 DODAVATELSKÉ VZTAHY A ODDĚLENÍ JAKOSTI 4
    2 STRUČNÉ INFORMACE O SPOLEČNOSTI 4
    2.1 PŘEDSTAVENÍ A HISTORIE FIRMY 4
    2.2 PARTNERSTVÍ S DODAVATELI 4
    2.3 PODNIKOVÁ PRAVIDLA V OBLASTI DODAVATELSKÝCH VZTAHŮ 5
    3 ANALÝZA SOUČASNÉHO HODNOCENÍ DODAVATELŮ 6
    3.1 VÝVOJ METODIKY HODNOCENÍ DODAVATELŮ 6
    Závěr
    Použitá literatura

Zdroje:
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Nákupní marketing. Karviná : SLU v Opavě, OPF v Karviné, 2007. 131 s. ISBN 978-80-7248-440-9.
  • LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. 170 s. ISBN 8025101746
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše