Popis:
Úvod:
Tématem mé seminární práce je Řízení dodavatelských vztahů konkrétní obchodní či výrobní firmy. V dnešní době se fungující společnost neobejde bez spolehlivých dodavatelů, konkurence je silná, místní trh je přesycený, nabídka převyšuje poptávku, a proto je důležité, aby si společnost vytvářela ,,vřelé‘‘ vztahy se svými dodavateli a tím získala další ,,esa‘‘ jako výhodu podnikání navíc. Ačkoli je řízení dodavatelských vztahů, dosahování optimálních vztahů s dodavateli důležitým a moderním přístupem, mnoho firem tuto skutečnost opomíjí.
Vztahy s dodavateli tvoří jakési pomyslné propojení vnějšího prostředí s prostředím vnitropodnikovým. Někteří odborníci na tuto problematiku hovoří, že o spokojenosti zákazníků rozhoduje již kvalita nakupovaných vstupů, která je přímo úměrná kvalitě vztahů s dodavateli.
V souvislosti s moderním pojetím, není dodavatel chápán jako protivník, kterého musíme co nejvíce ,,vyždímat,‘‘ aby nám umožnil ty nejvýhodnější ceny produktů, nýbrž jako partner, se kterým bychom měli udržovat vzájemně prospěšné vztahy, ve kterých si budeme vyměňovat množství cenných informací.
Metodou hodnocení dodavatelů, pravidelnou kontrolou této činnosti si může podnik ověřit, je-li jeho dodavatel dostatečně kvalitní, vykazuje-li spolupráce s ním zlepšující se tendence, či naopak. Takovéto zjištění může vézt k důležitým rozhodnutím, například o ukončení pracovního vztahu s dodavatelem, či naopak k prodloužení smlouvy, vytváření společných vizí a projektů apod.
Pro účely seminární práce jsem si vybrala společnost Igor Láník - Techservis Boskovice, firma se zabývá výrobou nebezpečných chemických látek a prostředků a následně jejich prodejem. Výrobky jsou klasifikovány jako toxické a vysoce toxické. Společnost se na českém trhu pohybuje již 21 let.
Klíčová slova:
společnost
firma
dodavatel
vztah
partnerství
Obsah:
- Obsah
Úvod 1
1 TEORETICKÁ VÝCHODISKA 3
1.1 FÁZE VÝBĚRU DODAVATELŮ A ŘÍZENÍ DODAVATELSKÝCH VZTAHŮ 3
1.2 DODAVATELSKÉ VZTAHY A ODDĚLENÍ JAKOSTI 4
2 STRUČNÉ INFORMACE O SPOLEČNOSTI 4
2.1 PŘEDSTAVENÍ A HISTORIE FIRMY 4
2.2 PARTNERSTVÍ S DODAVATELI 4
2.3 PODNIKOVÁ PRAVIDLA V OBLASTI DODAVATELSKÝCH VZTAHŮ 5
3 ANALÝZA SOUČASNÉHO HODNOCENÍ DODAVATELŮ 6
3.1 VÝVOJ METODIKY HODNOCENÍ DODAVATELŮ 6
Závěr
Použitá literatura
Zdroje:
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Nákupní marketing. Karviná : SLU v Opavě, OPF v Karviné, 2007. 131 s. ISBN 978-80-7248-440-9.
- LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. 170 s. ISBN 8025101746