Popis:
Do předmětu Rozbor výkonnosti podniku jsme si měli zvolit k vypracování semestrální práce jeden konkrétní podnik. Napsat základní informace o něm, portfolio výrobků, poskytovaných služeb a tak dále. Analyzovat výrobní program firmy, hlavní trhy, na kterých firma působí a hlavní segment zákazníků, kteří od dané společnosti nakupují výrobky či služby v podobě montáží daných zařízení. Jedná se o firmu G-mont s. r. o. vyrábějící garážová, průmyslová vrata, brány na elektrický pohon, rolety, markýzy, závory, automatické dveře, žaluzie a příslušenství spojené s tímto sektorem včetně provádění montáží a servisu.
Hlavním cílem práce bylo porovnat tuto vybranou firmu se dvěma konkurenty, kteří jsou velikostně a obratově podobní. Mezi dva hlavní konkurenty firmy jsme vybrali společnost BAURO spol. s r. o. a TECHNOPARK, CZ s. r. o. Tito dva hlavní konkurenti působí ve stejném kraji jako námi analyzovaná společnost, tedy v jihomoravském a mají podobnou výši ročního obratu. Porovnání těchto tří vzájemně si konkurujících firem bylo v ukazatelích vývoje tržeb, rentability vloženého a vlastního kapitálu, vývoje zadluženosti konkrétně úrokového krytí, koeficientu samofinancování a celkové zadluženosti. Dále byly analyzovány vývoje aktivity a to: obrat celkových aktiv, doba obratu zásob a doba obratu pohledávek. Dále byly všechny tři firmy poměřovány dle kvality poskytovaných výrobků a služeb a budoucí strategie.
Na závěr jsme doporučili opatření ke zlepšení obchodní výkonnosti firmy G-mont s. r. o. dle provedené analýzy a srovnání s konkurencí.
Klíčová slova:
obchodní zastoupení
rentabilita
aktivita
zadluženost
aktivita
zákazníci
Obsah:
- Úvod 3
1. Historie a stručný popis firmy G-mont s.r.o. 4
2. Popis a zhodnocení kvality použitých informačních zdrojů o podniku a výsledcích jeho činnosti 5
3. Výrobní program firmy, hlavní trhy a zákazníci. Vývoj tržeb a odhad tržního podílu celkem a na jednotlivých trzích, případně hlavních zákazníků 5
3.1 Výrobní program firmy 5
3.2 Obchodní zastoupení 6
3.3 Servis a záruka 6
3.4 Hlavní trhy a zákazníci 7
3.5 Vývoj tržeb a odhad tržního podílu 7
4. Porovnání se dvěma nejlepšími konkurenty v odvětví, a to z pohledu: 8
4.1 Vývoje tržeb, vývoje rentability (ROE, ROI), vývoje zadluženosti a aktivity 8
4.1.1 Vývoj tržeb firmy TECHNOPARK CZ s. r. o. a BAURO, spol. s. r. o. 8
4.1.2 Vývoj rentability 9
4.1.3 Vývoj zadluženosti 11
4.1.4 Vývoj aktivity 12
4.2 Kvality poskytovaných výrobků a služeb 14
4.2.1 G-mont, s.r.o 14
4.2.2 Bauro, spol. s.r.o. 14
4.2.3 TECHNOPARK CZ s.r.o. 15
4.3 Budoucí strategie 15
4.3.1 Budoucí strategie G-mont s. r. o. 15
4.3.2 Budoucí strategie Bauro, spol. s r. o. 16
4.3.3 Budoucí strategie TECHNOPARK CZ, s. r. o. 17
5. Návrhy na opatření ke zlepšení obchodní výkonnosti firmy 17
Závěr 18
Seznam použité literatury 19
Seznam tabulek a grafů 20
Zdroje:
- Bauro dřevní a vratové systémy. [online]
- G-mont, s. r. o. - výrobce vrat a bran. [online]
- Technopark Vám nabízí celou řadu výhod. [online]
- KNÁPKOVÁ, Adriana a Drahomíra PAVELKOVÁ. inanční analýza: komplexní průvodce s příklady. Praha: Grada, 2010, 205 s. Prosperita firmy. ISBN 978-80-247-3349-4.