Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Seminární práce - Didaktika psychologie

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9979
Poslední úprava
27.03.2017
Zobrazeno
1 716 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Studiu psychologie u zdravotnických oborů by mělo být věnováno dostatek času.
Je to téma náročné, protože se dotýká nejen vlastní psychiky žáka, ale zdravotník, jako pomáhající profese, se často setkává s lidmi v nejrůznějších složitých životních situacích. Očekává se od něj, že bude pro své nemocné nejen zdravotníkem,
ale i „jejich malým psychologem“.
Úkolem učitele je nejen žáky „naučit psychologii“, podstatou je, aby se žáci učili sami v problematice orientovat, aby sami měli zájem být aktivní. K tomu je nutné v nich podnítit zájem, naučit je pracovat na sobě samých, zamýšlet se nad problémem, hledat řešení a jejich alternativy, nové možnosti.
K dosažení tohoto cíle při výuce nám pomáhají aktivizační metody.

Klíčová slova:

pedagogika

hodina psychologie

učebnice

motivace

zájem žáka

výsledky

sebereflexe



Obsah:
  • Úvod
    1 Pedagogické dokumenty
    1.1 Charakteristika školského zařízení
    1.2 Charakteristika oboru
    1.2.1 Profil absolventa
    1.2.2 Učební plán oboru
    1.2.3 Učební osnova předmětu psychologie
    1.2.4 Organizace školního roku
    1.2.5 Tématický plán předmětu psychologie
    2 Příprava na hodinu psychologie
    2.1 Příprava na hodinu dle s. ryse
    2.2 Podrobný rozbor
    2.1.1 Cíl vyučovací hodiny
    2.1.2 Výukové cíle
    2.1.3 Obsah učiva stručný nástin
    2.1.4 Volba výukových metod a forem
    2.1. 5 Učební úlohy dle tollingerové
    2.1.6 Didaktické pomůcky
    2.1.7 Zvláštní didaktická hlediska
    2.1.8 Výchovné možnosti
    2.1.9 Organizace vyučovací jednotky a časový projekt vyučovací jednotky
    2.1.10 K realizaci přípravy
    3 Učebnice 53
    3.1 Učebnice pro žáky 54
    3.1.1 Posouzení její didaktické efektivity 55
    3.1 Učebnice, studijní materiály pro učitele 58
    4 Motivace a zájem žáka 60
    5 Hodnocení výsledků výuky 63
    5.1 Ústní zkoušení 64
    5.2 Didaktický test 65
    5.2.1 Specifikační tabulka 66
    6 Mezipředmětové vztahy 67
    6.1 Vzájemné vztahy k zvolenému tématu 65
    6.2 Volba metod při navozování mezipředmětových vztahů 69
    7 Sebereflexe 70
    7.1 Zvolená metoda sebereflexe 64
    Seznam použité literatury 71
    Seznam příloh 72
    Přílohy 73
    Příloha č. 1 struktura vyučovací hodiny (tabulka dle vzoru v příloze č. 6)
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše