Seminární práce na Risk management
Popis:
Cílem práce je využít znalosti získané během studia předmětu Risk management a implementovat je do praxe. Hlavním úkolem risk managementu je identifikace možných rizik, která nám brání v dosažení strategických cílů společnosti. Tento projekt se zaměřuje na posouzení rizik implementace nového informačního systému vybrané společnosti. Tato společnost existuje, nicméně na základě přání vedení společnosti nebudu uvádět název ani jiné podrobnosti, které by jí mohli identifikovat. Pro přehlednost ji v této práci budu nazývat firmou Alfa. V úvodní části práce se zaměřuji na popis firmy a charakteristik trhu, na kterém operuje. Následně při použití nutných analýz (SLEPT, analýza 7S, pět konkurenčních sil dle Portera, SWOT analýza) vyhodnocuji potřebu zavedení nového inovačního IS, který by firmu lépe a včas informoval o nečekaném úspěchu a možnostech nového rozvoje. Pro implementaci v praxi používám Lewinův model. V závěru práce analyzuji možná rizika spojená se zavedením nového IS a shrnuji výsledek a přínos celé práce.
Klíčová slova:
SLEPT analýza
porterova analýza
rozbor 7s faktorů
SWOT analýza
lewinův model
komunikace
Obsah:
- Cíl práce 4
Popis vybrané firmy 5
1. SLEPT analýa 6
1.1 Sociální factory 6
1.2 Legislativa 6
1.3 Ekonomika 6
1.4 Politické factory 7
1.5 Technologické factory 7
2 Porterova analýza 7
1) Stávající konkurence a její strategie 7
2) Nová konkurence 8
3) Vliv odběratelů 8
4) Vliv dodavatelů 9
5) Substituční výrobky 9
3) Rozbor 7s faktorů 9
3.1 Strategie firmy 9
3.2 Organizační struktura firmy 10
3.3 Informační systémy 10
3.4 Styl řízení 10
3.5 Spolupracovníci 11
3.6 Sdílené hodnoty (kultura) firmy 11
3.7 Schopnosti 11
4) SWOT analýza 11
a) Silné stránky 11
b) Slabé stránky 11
c) Příležitosti 12
d) Hrozby 12
5) Lewinův model 12
5.1 Síly inicializující proces změny 12
5.1.1 Síly působící pro plánovanou změnu 13
5.1.2 Síly působící proti změně 13
5.2 Identifikace agenta změny 13
5.3 Identifikace intervenčních oblasti 13
5.3.1 Evidence přijatých objednávek 13
5.3.2 Komunikace se zákazníky skrze obchodní oddělení 14
5.3.3 Výdejní skald při realizaci přímého prodeje 14
5.3.4 Ekonomické oddělení sledující rentabilitu zákazníků 14
5.4 Fáze intervence a vlastní změna 14
5.4.1 Fáze rozmrazení 14
5.4.2 Fáze vlastní změna 15
5.4.3 Fáze zmrazení 15
5.4.4 Verifikace dosažených výsledků 15
6. Analýza rizik 15
6.1 Identifikace rizik 15
6.2 Ohodnocení rizika 16
6. 3 Opatření ke snížení rizik 16
6.3.1 Neochota zaměstnanců přejít na nový systém 16
6.3.2 Neochota zaměstnanců učit se nové věcí spojené se školením 17
6.3.3 Volba nevhodného systému 17
6.3.4 Časová bariéra 17
6.3.5 Přechodné období změny, které může zpomalit chod firmy 17
6. 4 Metody snížení rizik 18
Literatura 20
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.