Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
6 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9836
Poslední úprava
06.03.2017
Zobrazeno
2 714 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

V následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.

Klíčová slova:

pedagogika

organizace školního roku

psychologie

tématický plán

motivace

zájem žáka

sebereflexe

kompetence



Obsah:
  • Úvod 4
    Pedagogické dokumenty 5
    Charakteristika školského zařízení 5
    Charakteristika oboru 5
    Učební plán 6
    Poznámky k učebnímu plánu 7
    Učební osnovy 7
    Charakteristika učiva 8
    Pojetí výuky 8
    Hodnocení výsledků žáků 9
    Metody hodnocení 9
    Organizace školního roku 9
    Prázdniny a volno ředitele školy 9
    Třídní schůzky rodičů 9
    Tématický plán 10
    Příprava na hodinu psychologie 22
    Výukové cíle 22
    Výukové metody 22
    Organizační formy 22
    Didaktické pomůcky 22
    Učební úlohy 22
    Organizace vyučovací jednotky 22
    Časový plán vyučovací jednotky 23
    Motivace a zájem žáka 23
    Novost situace 23
    Úspěch 23
    Žákova činnost 23
    Sociální momenty 23
    Shrnutí 24
    Hodnocení výsledků výuky 24
    Zkouškové otázky 24
    Otázky zadané během zkoušení 24
    Sebereflexe 24
    Dotazník 25
    Naplnění klíčových kompetencí 26
    Kompetence k učení 26
    Kompetence k řešení problémů 26
    Kompetence komunikativní 26
    Kompetence personální a sociální 26
    Občanské kompetence a kulturní povědomí 26
    Kompetence k pracovnímu uplatnění 26
    Naplňování průřezových témat 27
    Člověk a svět práce 27
    Občan v demokratické společnosti 27
    Člověk a životní prostředí 27
    Rozvíjené mezipředmětové vztahy: 27
    Literatura 28
    Seznam příloh 29
    Přílohy 30

Zdroje:
  • MALACH, Josef. Pedagogická diagnostika pro učitele. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. ISBN 978-80-7368-551-5
  • OBST, Otto. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1360-4.
  • HÁSEK, Roman (ed.). ŠVP: Praktická sestra [online]. 2013 [cit. 2016-05-22]. Dostupné z: http://www.szstrutnov.cz/stranka/dokumenty-skoly
  • RYS, Slavomír. Příprava učitele na vyučování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979. Pedagogická teorie a praxe.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše