Popis:
Podíváme-li se na dnešní firmy a instituce z pohledu jejich poslání a naplňování cílů můžeme zjistit, jak je důležitý přístup a týmová spolupráce. Bohužel ne vždy jsou respektovány principy této spolupráce. Nejedná se o finance, strategie či technologie, ale především o týmovou práci, která je jednou z hlavních konkurenčních výhod. Výhody spočívají zejména v účinnosti a vzácnosti. Díky týmové práci si můžeme osvojit jednání, které je teoreticky docela jednoduché, avšak prakticky velice obtížné vnášet do každodenního života organizací.
Tým je jasně definovaný celek spolupracujících lidí s časově omezeným cílem, limitovanou velikostí, jasnými pravidly a rolemi a s charakteristickým procesem práce.
Mezi znaky dobrého týmu můžeme zařadit případy, kdy si členové týmu jasně uvědomují důvod existence dané skupiny a své místo v ní, jasná komunikace mezi členy týmu. Tým jako celek by měl vytvářet pozitivní postoj a přesvědčení, měl by mít stanovenou hierarchii, která je také akceptována všemi členy a zároveň neméně důležité je, aby manažeři povzbuzovali a motivovali svůj tým a snažili se odvracet negativní vlivy.
Klíčová slova:
ideální vedoucí
týmová práce
řízení týmové práce
měření výsledků
vedení týmu
Obsah:
- Úvod 2
Ideální vedoucí 3
Týmová práce 3
Efektivní metody řízení týmové práce 6
Hodnocení a měření výsledků 9
Závěr 10
Seznam použité literatury 11