Seminární práce z předmětu Didaktika somatologie 2
Popis:
Úvod
Obor zdravotnický asistent je v našem školství i zdravotnictví mladým. Vychází však z konceptu všeobecné, dříve zdravotní, sestry. V rámci jejich vzdělávání hraje studium somatologie klíčovou roli. Pro dobrou práci na poli ošetřovatelství je nutná znalost základů anatomie a fyziologie člověka - somatologie, abychom lépe poznali potřeby našich pacientů/klientů.
Studium je velmi náročné jak po obsahové stránce, tak po stránce poznávací. Pochopením jednotlivých zákonitostí a spojení je ve funkční celek představuje složitou cestu. Žákům na jejich cestě je nápomocen jejich učitel, který jim pomáhá systematicky poznat taje lidského fungování.
Učiteli mohou být v jeho nelehkém úkolu nápomocny aktivizační metody, kdy se žáci sami zapojují do výuky a vytvářejí tak přijatelnější prostředí pro absorpci somatologického poznání.
Klíčová slova:
pedagogické dokumenty
tématický plán
rozpis učiva
vyučovací hodina
chronometráž
Obsah:
- Úvod 1
1. Pedagogické dokumenty 4
1.1. Charakteristika školského zařízení 4
1.3. Profil absolventa 5
1.4. Učební plán oboru 5
1.5. Organizace školního roku 6
2. Tématický plán učiva somatologie 8
2.1. Rozpis učiva a výsledků vzdělávání 8
2.2. Tematický plán předmětu somatologie na školní rok 2010/2011 14
2.2.1. Úvod do předmětu 14
2.2.2. Funkční morfologie tkání 14
2.2.3. Základní orientace na lidském těle 14
2.2.4. Opakování, prověření didaktických cílů 15
2.2.5. Pohybový systém 15
2.2.6. Krev 15
2.2.7. Krevní oběh 15
2.2.8. Dýchací systém 16
2.2.9. Pololetní opakování 16
2.2.10. Nervové řízení organismu. Nervový systém 16
2.2.11. Trávicí systém 17
2.2.12. Močový systém a vylučování 17
2.2.13. Hormonální systém 18
2.2.14. Pohlavní systém 18
2.2.15. Smyslové orgány 18
2.2.16. Kožní systém 19
2.2.17. Závěrečné opakování, časová rezerva 19
2.2.18. Doplňující opakování 19
2.3. Výukové cíle pro učitele 19
2.4. Výukové cíle pro žáky 20
2.5. Výukové metody 20
2.6. Mezipředmětové vztahy 21
2.7. Didaktické prostředky 21
2.8. Organizační forma výuky 22
3. Vyučovací hodina somatologie 24
3.1. Chronometráž hodiny 24
3.2. Úvod 25
3.3. Mobilizace předchozího studia 25
3.4. Téma hodiny 25
3.5. Motivační část - aktivizační metoda 25
3.6. Exponování nových poznatků - výklad 27
3.7. Fixace a procvičení nového učiva, praktická aplikace 39
3.8. Prostor pro dotazy 40
4. Literatura 41
4.1. Literatura pro žáky 41
4.2. Rozšiřující literatura pro učitele 41
5. Přílohy: 42
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.