Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Seminární práce z předmětu Manažerské rozhodování

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
10 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
12559
Poslední úprava
27.08.2018
Zobrazeno
1 175 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1. Zadání
Jste v situaci prodavače v trafice, který zvažuje, jaké množství tiskovin má objednat pro příští den. Pro jednoduchost uvažujme, že prodává jediný druh novin (deníku). A potřebuje se co nejlépe strefit do poptávky příslušného dne, protože deník je v dalších dnech již neprodejný. To, co v příslušném dni neprodá, představuje pro něj ztrátu. Důsledky případné nepokryté poptávky neuvažujte.

Nákupní cena deníku je 8 Kč a prodává se v trafice za 10 Kč. Cílem prodavače je přirozeně maximalizovat svůj zisk. Uvažujte poptávku ve výši 250, 260, 270 a 280 výtisků a objednané množství ve stejné výši.

1.2. Úkoly
1) Sestavit rozhodovací matici
2) Rozhodování za nejistoty - minimax, maximax, Hurwicz, Laplace, Savage, matice ztrát
3) Rozhodování se znalostí pravděpodobností poptávek
4) Závěr - k jaké objednávce se přikloníme a proč

1.3. Rozhodování za nejistoty
1.3.1 Rozhodovací matice

Rozhodovací matice slouží k přehlednému zobrazení statického rozhodovacího problému. Řádky v rozhodovací matici se rovnají variantám, v našem případě tedy počtu denně nakupovaných časopisů, sloupce pak rizikovým situacím, tedy velikostem poptávky po časopisech. Prvky matice představují důsledky výběru velikosti objednávky při dané poptávce - tedy zisk za dané poptávky a nabídky, který můžeme díky znalosti nákupní a prodejní ceny jednoho kusu časopisu vypočítat.

Klíčová slova:

rozhodování

nejistota

matice

minimax

pravidla

očekávání

rozhodovací strom



Obsah:
  • 1. Část A - Trafika 3
    1.1. Zadání 3
    1.2. Úkoly 3
    1.3. Rozhodování za nejistoty 4
    1.3.1 Rozhodovací matice 4
    1.3.2 Pravidlo Minimax 5
    1.3.3 Pravidlo Maximax 6
    1.3.4 Hurwiczovo pravidlo 6
    1.3.5 Laplaceovo pravidlo 7
    1.3.6 Savageovo pravidlo 7
    1.4. Rozhodování za rizika 8
    1.4.1 Pravidlo očekávané hodnoty 8
    1.4.2 Pravidlo očekávané hodnoty a rozptylu 9
    1.5. Zhodnocení části A 10
    2. Část B - Prodejce elektroniky 10
    2.1. Zadání 10
    2.2. Úkoly 10
    2.2.1 Rozhodovací strom 11
    2.3 Zhodnocení části B 12
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše