Seminární projekt z předmětu Strategický marketing - Vodafone Czech Republic a.s.
Popis:
1 Popis případu (cíl práce a metodika)
- potřeba přizpůsobovat se novým trendům a technologiím.
-
potřeba neustálé komunikace s kýmkoliv kdekoliv,
-
=> zavedení nové služby VODYPE formou strategického partnerství se společností SKYPE pod hlavičkou mobilního operátora Vodafone Czech Republic,
-
cíl projektu: navýšení počtu stávajících zákazníků o 3% a tím dosažení takového hospodářského výsledku, díky kterému dojde k posílení pozice na trhu poskytovatelů mobilních služeb.
2 Současná situace společnosti a vstupní údaje
2.1 Základní informace
Vodafone Czech Republic je jedním ze tří GSM operátoru působících v České republice. Po získání licence na provozování duální mobilní sítě GSM 900/1800 v říjnu roku 1999 se tehdejší Český Mobil a.s. stal prvním duálním mobilním operátorem v České republice.
Komerční provoz zahájil pod značkou Oskar, a to 1.března 2000. Stal se tak v pořadí třetím a nejrychleji se rozvíjejícím mobilním operátorem u nás, s jednou z nejmodernějších mobilních sítí. V červnu 2005 se začlenil do mezinárodní skupiny Vodafone Group.
Společnost vstoupila na trh s jasně vymezenou inovativní strategií přímého styku se zákazníkem, která se stala základem jejích úspěchů. Dále se zasadila o radikální změny na českém mobilním komunikačním trhu a mobilní telefony cenově zpřístupnila každému spotřebiteli. Tyto úspěchy odrážejí i odhodlání měnit tvář českého mobilního trhu a jeho zaběhnuté zvyklosti.
Klíčová slova:
strategický marketing
objektivní faktory
swot analýza
marketingové strategie
analýza trhu
Obsah:
- 1 Popis případu (cíl práce a metodika) 3
2 Současná situace společnosti a vstupní údaje 3
2.1 Základní informace 3
2.2 Produkty společnosti a jejich charakteristika 3
2.2.1 Hlasové služby 3
2.2.2 Nehlasové - datové služby 4
2.2.3 Doplňkové a volitelné služby 4
2.2.4 Specifické služby, servis a péče, správa účtu 4
2.3 Prodej 5
2.4 Marketing- situační analýza 5
3 Objektivní faktory 6
3.1 Analýza vlivu světové ekonomiky 6
3.2 Analýza vlivu Evropské unie - STEP analýza 6
3.2.1 Regulace služeb 7
3.3 Analýza vlivu národního prostředí 7
3.3.1 STEP analýza 9
3.4 Analýza odvětví 10
3.4.1 Ekonomická charakteristika odvětví 10
3.4.2 Analýza hybných sil v odvětví 11
3.4.3 Analýza atraktivity odvětví 11
3.4.4 Analýza konkurence odvětví (Porterův model) 12
3.4.5 Analýza konkurentů - strategická mapa 12
3.4.6 Faktory konkurence 13
3.5 Analýza Trhu 13
3.5.1 Charakteristika trhu - velikost a vývoj 13
3.5.2 Segmentace trhu 15
3.5.3 Tržní výklenky 16
3.5.4 Vliv značky 16
3.6 Příležitosti a ohrožení z analýzy objektivních faktorů 17
4 Subjektivní faktory 17
4.1 Silné a slabé stránky Vodafone 17
4.1.1 Analýza portfolia - Matice BCG 18
4.2 Konkurenční výhoda 18
4.3 Hodnocení tržní pozice 19
5 SWOT analýza Vodafone 19
6 Umisťovací strategie = positioning 22
6.1 Umístění služby na trhu 22
7 Návrh marketingové strategie 23
7.1 Tržní cíle podniku 23
7.2 Marketingové cíle 25
7.2.1 Produktová strategie 25
7.2.2 Cenová strategie 25
7.2.3 Distribuční strategie 25
7.2.4 Komunikační strategie 25
8 Finance- finanční cíle 27
8.1 Předpoklady pro sestavení finančního plánu 27
8.2 Výpočet bodu zvratu - kalkulace 27
8.3 Proforma výsledovka 2005 -2010 29
8.4 Proforma rozvaha 30
8.5 Hodnocení výsledku - ukazatele Tržní úspěšnosti 31
9 Přílohy 33
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.