Popis:
1. Název zařízení a jeho stručná charakteristika
Základní škola speciální a Praktická škola Březejc
Tato škola poskytuje vzdělání především žákům s těžkým zdravotním postižením, ve většině případů se jedná o žáky s kombinací tělesného a mentálního postižení. Sídlí v prostorách Dětského střediska Březejc (detašované pracoviště ÚSP Kociánka Brno), nedaleko Velkého Meziříčí. Pro žáky, kteří nemohou každý den dojíždět, slouží týdenní internát. Škola nabízí širokou škálu kroužků a mimoškolních aktivit. Ve škole pracují vysokoškolsky vzdělané speciální pedagožky. Multismyslovou místnost snoezelen využívají jak v dopoledních hodinách pro zkvalitnění výuky žáků ZŠ speciální, tak v odpoledních hodinách pro relaxaci.
2. OA žáka, diagnóza.
Kačenka, 9 let
Dg.: těžká MR, dětský autismus, mikrocefalie, EPI (myoklonické záchvaty), Westův syndrom
RA: bezvýznamná
OA: 3. dítě ze 4. gravidity. V průběhu těhotenství amniocentéza, FISH test, chromozomální aberace nepotvrzeny. Porod proběhl v 36. týdnu gravidity, hlavičkou. Odtok plodové vody 10 hodin před vlastním porodem, voda byla zkalená. Po porodu ihned zaintubována pro Apple-peel syndrom. 2. den po porodu operace, následoval septický stav, hospitalizace 6 týdnů. Do 4. měsíce vývoj v normě, po očkování zástava až regres. Do 4 a půl let cvičena Vojtova reflexní lokomoce. Přetáčení na bříško od 18 měsíců, lezení od 2 a půl let, samostatný sed a chůze od 3 let. Cílené sledování a navazování očního kontaktu od 3 let. V 7. měsíci manifestace EPI, v současnosti převažují myoklonické záchvaty.
Od 4 let docházela do běžné MŠ s osobní asistencí.
Klíčová slova:
motorika
sebeobsluha
pozorování
socializace
imitace
Obsah:
- 1. Název zařízení a jeho stručná charakteristika
2. OA žáka, diagnóza.
3. Stručná charakteristika současného stavu žáka (výňatek z osobní dokumentace)
4. Záznam pozorování - zvolený okruh „snoezelen jako respektování zájmů“
5. Závěrečné hodnocení, reflexe.