Popis:
Měnící se ekonomické prostředí, kdy jedinou jistotou je vlastně změna, klade zvýšené nároky na práci managementu podniků. Předpoklady a připravenost firem pro podnikání v těchto podmínkách a v budoucích podmínkách Evropské unie úzce souvisí se strategickým řízením, se znalostí tvorby strategie podniku, metodologických nástrojů, procesním přístupem.
Existuje již řada podniků, pro které se průběžná práce na strategii, průběžné mapování změn vnějších podmínek a predikce jejich vývoje, stala nutnou součástí práce top managementu. Formulace strategie s využitím principů strategického myšlení směřuje ke zvyšování konkurenceschopnosti a představuje zásadní úkol managementu každého podniku. Umění zvládat dynamiky změn, hodnot a standardů chování, vytvořit relativní stabilitu podnikových hodnot a sociálních vztahů, účelně profilovat podnik a usměrňovat jeho akceschopnost. To vše je povinností manažerů.
Každá firma je motivována snahou naplnit nejdůležitější cíl podnikání, a to zajistit dlouhodobou stabilitu a růst tržní hodnoty firmy. Vývoj firmy na její cestě k úspěchu však ovlivňuje mnoho překážek a problémů, které mohou způsobit vznik krize, anebo ohrozit i jeho samotnou existenci. Příčiny můžeme spatřovat vedle nedostatku finančních zdrojů a nepřipravenosti a také v absenci zkušeností a manažerských dovedností, které by mohly překonat potíže a krize.
Klíčová slova:
analýza
strategie
management
představení společnosti
organizace
SWOT
Obsah:
- Úvod
1. Představení společnosti
2. Analýza současného stavu
3. Návrh strategií
Závěr
Seznam literatury
Zdroje: