Popis:
1. ÚVOD
Rozhodla jsem se vytvořit strategii malého obchodního podniku. V Karviné jsem se setkala s malými obchůdky tabáku či drogerie nebo večerkami, které jsou vybudovány ve vchodech panelových domů. Na tento druh obchodů jsem v žádném jiném městě nenarazila. Zdá se mi to velmi dobrý nápad, proto navrhnu strategii pro založení večerky v panelovém domě na sídlišti v Novém Jičíně. Tato večerka bude zaměřena na nákup potravinářského zboží v malém množství a prodej tohoto zboží konečným spotřebitelům.
2. ANALÝZA EXTERNÍHO PROSTŘEDÍ
2.1 Analýza makroprostředí
Za makroprostředí označujeme veškeré faktory, které na podnik působí z venku, ale podnik má jen minimální možnost tyto faktory nějak ovlivnit.
2.1.1 Politicko-právní prostředí
Toto prostředí považuji za nejdůležitější, protože rozhodnutí vládních orgánů vytváří právní, daňové, bezpečnostní, jakostní, zdravotní a další požadavky ve formě zákonů a vyhlášek.
Pro mou večerku musím splnit následující:
povolení Živnostenského úřadu a získání Živnostenského listu,
povolení místního městského úřadu,
povolení hygienické stanice (otázka sociálního zařízení zaměstnance),
zřízení bankovního účtu,
ohlášení finančnímu úřadu - přidělení DIČ a
přihlášení jako plátce zdravotního a sociálního pojištění.
Klíčová slova:
externí prostřední
analýza
ekonomika
geografie
demografie
mikroprostředí
konkurence
trh
dodavatelé
zákazníci
vize
Obsah:
- 1. Úvod 3
2. Analýza externího prostředí 3
2.1 Analýza makroprostředí 3
2.1.1 Politicko-právní prostředí 3
2.1.2 Společenské prostředí 3
2.1.3 Demografické prostředí 3
2.1.4 Ekonomické prostředí 4
2.1.5 Technologické prostředí 5
2.1.6 Geografické prostředí 5
2.2 Analýza mikroprostředí 6
2.2.1Trh 6
2.2.2 Stávající konkurence 6
2.2.3 Nová konkurence 6
2.2.4 Dodavatelé 6
2.2.5 Zákazníci 6
3. Analýza interního prostředí 6
4. Vize 6
5. Formulace strategických cílu 6
6. Zdroje pro zahájení 7
6.1 Personální zdroje 7
6.2 Prodejna 7
6.3 Finanční zdroje 7
7. Závěr 8